قدس آنلاین: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) ۸ ویژه برنامه سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری ۸ ویژه برنامه سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در بارگاه منور رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: 8 ویژه برنامه‌ عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی (از شب تاسوعای حسینی تا شب شام غریبان)  در  حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که در روز تاسوعا پس از اقامه نماز صبح قرائت دعای ندبه را داریم و این مراسم عزاداری تا نمازجمعه ادامه دارد و پس از اقامه نماز جمعه تا اذان مغرب نیز ادامه این برنامه برگزار می‌شود، همچنین در روز عاشورای حسینی این مراسم همزمان با نماز صبح تا زمان اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود و پس از اقامه نماز ظهر و عصر نیز این مراسم را خواهیم داشت.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز عاشورا زیارت عاشورا به صورت کامل ( صد لعن و صد سلام) در رواق امام خمینی(ره) قرائت می‌شود، عنوان کرد: آئین مقتل خوانی و قرائت زیارت ناحیه مقدسه توسط حجت‌الاسلام اسلامی‌فر از دیگر برنامه‌های ظهر عاشورا در حرم مطهر رضوی است.

حسینی تصریح کرد: آئین خطبه خوانی شب عاشورای حسینی با حضور تولیت آستان قدس رضوی جمعه یک آبان با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدخدایی و مرثیه سرایی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علی خوش چهره بس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی و رواق دارالحکمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود؛ همچنین در شب عاشورای حسینی محفل انس با قرآن با تأسی بر سنت حسینی نیز از ساعت 22:30 تا 24 در رواق امام خمینی(ره) این مکان مقدس برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: برگزاری ویژه‌ برنامه‌های عزاداری و سوگواری شام غریبان حسینی نیز با حرکت کاروان خدام به سمت حرم مطهر رضوی از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر رضوی در عاشورای سال 1373 همزمان با ویژه برنامه شب شام غریبان امام حسین(ع) در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که در این برنامه خانواده معزز شهدا و جانبازان و به ویژه شهدای حرم مطهر رضوی حاضر هستند.

حسینی گفت: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، آیت‌الله محسن کازرونی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، حجت‌الاسلام جمالی و حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر در این ویژه برنامه‌ها به ایراد سخن خواهند پرداخت، همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احمدواعظی، علی خوش‌چهره، ناصر کهربایی، جعفر ملائکه، کاظم غلامشاهی، امیر عارف و هادی الهی ضمن قرائت زیارت امین‌الله و زیارت عاشورا به عزدارای، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی می‌پردازند.

وی افزود: حضور در این برنامه‌های معنوی و مذهبی ویژه عموم زائران و مجاوران عزادار بوده و حاضران در این مکان مقدس ضمن عرض تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی به محضر ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌توانند از این برنامه‌ها و محافل نورانی بهره‌مند شوند و امیدواریم که با تأسی از سنت و سیره امام حسین(ع) شاهد ترویج سبک زندگی حسینی در سطح کشور باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.