سید حسن موسوی نژاد در گفت وگویی با خبرنگار ما رفع تحریمها را فرصتی مناسب برای نوسازی ناوگان دانست و ادامه داد: سالهاست هیچ واگن جدیدی به ناوگان ما وارد نشده و به جز اعتبارات و کمکهای دولتی، هنوز بخش خصوصی به طور مستقیم در خرید ناوگان نقشی نداشته است. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما متوسط عمر ناوگان ریلی رجا را 32 سال و دیگر شرکتهای ریلی را 28 سال اعلام و خاطرنشان کرد: مطلوب ما کاهش این عدد به 12 سال است، اما به 20 سال هم راضی هستیم. مدیر عامل رجا در پاسخ به انتقادهای مطرح شده مبنی بر افت کیفیت خدمات ارایه شده در قطارها به رغم رشد چشمگیر قیمت بلیت در سالهای اخیر گفت: بخش عمدهای از کمکهای دولت به بخش مسافری دیگر وجود ندارد و یارانه بلیت و اعتبارات عمرانی که به رجا داده میشد، قطع شده است. از سویی ناوگان بشدت فرسوده است با این حال تلاش ما جلوگیری از افت کیفیت خدمات بوده، اما واقعیت این است که با شرایط موجود بیش از این نمی توان انتظار داشت. وی تأکید کرد: افزایش قیمت بلیت فقط در حد پوشش هزینهها بوده، نه با هدف افزایش کیفیت خدمات و برای افزایش کیفیت خدمات باید قیمت بلیت واقعی شود تا برای شرکتها انگیزه ادامه فعالیت و افزایش کیفیت خدمات ایجاد شود. به گفته مدیر عامل رجا، برای واقعی شدن قیمت بلیت قطار باید به قیمتهای موجود حدود 25 درصد اضافه شود.
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: 322831
گروه اقتصادی- فرزانه غلامی: مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی هزینه های تأمین قطعات در پسابرجام خبر داد.
نظر شما