فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی بین این نیرو و نیروی دریایی ارتش سلطنت عمان تا پایان هفته جاری در شرق تنگه هرمز خبر داد.

برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان تا پایان هفته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این مطلب را امیر دریادار حبیب الله سیاری روز یکشنبه در حاشیه دیدار هیات نظامی عالیرتبه سلطنت عمان با وی که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد در جمع خبرنگاران عنوان کرد. 
وی اضافه کرد: ما امروز میزبان هیات عالیرتبه ای متشکل از 12 نفر از افسران عالیرتبه سلطنت عمان در راستای ارتقای خط تعاملات دریایی دو کشور دوست و برادر ایران و عمان بودیم. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما در این دیدار مشترک برای انجام همکاری های دو جانبه از جمله تبادل استاد و دانشجو، مقاله، فنی، تعمیر، نگهداری، نوسازی، تبادل اطلاعات بین کارشناسان دو نیرو، دید و بازدید ناوگروه های دو کشور از بنادر یکدیگر و دید و بازدیدهای آموزشی، بحث های مفصل تری را انجام دادیم. 
دریادار سیاری توضیح داد: اما مهم ترین موضوع و بحث مطرح شده در این دیدار موضوع انجام و اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی بود که ما امروز تا چهارشنبه و پنج شنبه با مشارکت و همکاری نیروی دریایی ارتش سلطنت عمان آن را در شرق تنگه هرمز برگزار خواهیم کرد. 
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی برقراری مسایل ایمنی برای تمامی کشتی های تجاری و نفتکش تمام کشورهای دنیا عبوری از این تنگه مهم و راهبردی است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.