قدس آنلاین-شهرکرد ، هومن نجاتی ؛ آیین‌نامه اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر اساس ماده ۱۱ اساسنامه بنیاد مصوب مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای، در ۱۴ ماده و ۱۴ تبصره تهیه و تدوین شده است.

ترغیب دستگاه‌ها نسبت به شناخت ارزش های دفاع مقدس از وظایف شورای هماهنگی است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد ؛استاندار چهارمحال و بختیاری در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به برگزاری جلسات ماهیانه و در صورت لزوم بصورت فوق العاده در استان تاکید نمود.

قاسم سلیمانی در نخستین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه اگر هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی مردم نبود در همان روزهای اول قسمت اعظم کشور تصرف و حکومت اسلامی ساقط می‌شد، اظهار کرد: حرکت در این راستا برای حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس یک وظیفه است.

وی افزود: اعتبارات زیادی برای دستگاه ها و نهاد های فرهنگی مدنظر گرفته شده است  و پروژه های فرهنگی بسیاری از جمله یادواره های شهدای شاخص و کنگره ملی شهدا در استان برگزار شده است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: جلسات شورای هماهنگی بنیاد باید به صورت ماهیانه و در صورت ضرورت جلسه فوق العاده نیز با دعوت مدیر کل حفظ آثارونشر ارزش های دفاع مقدس و با حضور اعضاء تشکیل شود و تصمیمات و نتایج حاصله از جلسات شورای هماهنگی به رئیس شورای هماهنگی بنیاد گزارش شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری در این جلسه وظایف این شورا را تشریح نمود؛

سرهنگ عباس عباسی در نخستین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر اساس ماده 11 اساسنامه بنیاد مصوب مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای، در 14 ماده و 14 تبصره تهیه و تدوین شده است.

وی هدف از  تشکیل این جلسات و تشکیل بنیاد حفظ آثار را  ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط به منظور تسهیل در اجرای مصوبات شورای هماهنگی بنیاد و فرهنگ‌سازی جامعه برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس دانست.

عباسی با اشاره به اینکه ترغیب و مشارکت دستگاه‌ها و نهادها نسبت به شناختن و شناساندن ارزش های دفاع مقدس از وظایف شورای هماهنگی است، تصریح کرد: هریک از اعضای شورای هماهنگی باید در جلسات شورا حضور فعال داشته باشد و ایده‌ها و طرح‌های جدید علمی، فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس را ارائه دهد.

وی افزود: هریک از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی برای تحقق مأموریت و وظایف پیش‌بینی شده در این آئین‌نامه، توافق نامه‌ای با اداره کل حفظ آثار استان منعقد کرده و برابر آن، اقدامات و هماهنگی‌های مورد نظر را برای انجام امور مربوط به دفاع مقدس به عمل می‌آورد.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: با کمک و عنایت استاندار از تسهیل اعتبارات و تشکیل جلسات، ساختمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا کنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و مراحل ساخت آن در دست اقدام می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.