مقام های امنیتی چین از دستگیری افرادی در جنوب این کشور خبر دادند که اقدام به انتشار شایعاتی در باره ورود نیروهای تروریستی تکفیری داعش به این منطقه از کشور می کردند.

شایعه سازان حمله داعش به چین دستگیر شدند

به گزارش ایرنا، مقام های دستگیر شده اخباری را در اختیار مردم قرار می دادند مبنی بر اینکه دستکم 300 نفر از نیروهای تروریستی گروه داعش از منطقه «سین کیانگ» در شمال غرب چین وارد مناطق جنوبی کشور شده اند.
اداره امنیت عمومی شهر «شن جن» واقع در استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین اعلام کرد که در ارتباط با این رویداد دستکم 9 نفر از جمله دو مقام ارشد این استان دستگیر شده اند.
بیانیه این اداره خاطرنشان می کند که این افراد با انتشار اینگونه شایعات قصد زیر سئوال بردن امنیت کشور و ایجاد تشویش و نگرانی در اذهان مردم را داشتند.
استان «گوانگ دونگ» به دلیل وسعت و حجم بالای تجارت با کشورهای دیگر ثروتمندترین استان کشور چین محسوب می شود.
آنطور که بررسی ها نشان می دهد اداره امنیت این استان و شهر «شن جن» در تارنمای خود «سینو ویبو» آورده اند که پلیس استان جنوبی چین به دلیل انتشار این اخبار به حالت آماده باش درآمده است.
دو نفر از کسانی را که در این موضوع دست داشته و باعث انتشار این شایعه شده اند، روزنامه گلوبال تایمز چین با نام های خانوادگی ( یین) و (ما) معرفی کرده است.
این نشریه می نویسد که پلیس این افراد را به جرم انتشار اخبار کذب در باره تروریسم و هراس انداختن میان مردم دستگیر کرده است.
بیشتر افرادی که این هفته در شهر «شن جن» دستگیر شده اند از جمله یک دختر 17 ساله چینی، اقدام به انتشار این دست شایعات در شبکه اینترنت می کرده اند.
دستگیری این افراد دقیقا از روز یکشنبه این هفته آغاز شد که چین قانون مبارزه با تروریسم را تصویب کرد و فورا به اجرا گذاشت.
پلیس می گوید، شایعه سازان در اخبار منتشره به مردم یادآور می شدند که افراد وابسته به داعش که وارد شهر «شن جن» شده اند، قاتلان و تبهکاران خطرناکی هستند که کشتارهای بیرحمانه ای انجام داده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.