نویسنده سریال «تابستان مدیترانه ای» با اشاره به جزییات داستان این سریال بیان کرد که موضوع سریال به پنج کشور مربوط می‌شود و قرارست از بازیگران خارجی در این مجموعه استفاده شود.

ایران سریالی درباره انتفاضه دوم می‌سازد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر آرش گودرزی نویسنده فیلمنامه سریال «تابستان مدیترانه ای» درباره داستان این اثر که در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی نوشته شد، گفت: داستان این سریال مربوط به سال های ۱۹۹۹ و هنگام قرارداد اسلو تا سال های ۲۰۰۶ است یعنی زمانی که انتفاضه دوم شدت می گیرد و اولین بمباران غزه رخ می دهد.

وی با اشاره به خانواده ای که در این داستان محور قرار می گیرند، اظهار کرد: خانواده محوری این سریال مربوط به دختری به نام یافا هستند که در رام الله زندگی می کنند. ما سعی کردیم ماجرا را به شکلی بی طرفانه نگاه کنیم و قصه درباره رنجی است که رژیم صهیونیستی برای مردم آن منطقه ایجاد کرده است.

نویسنده سریال «تابستان مدیترانه ای» درباره مکان هایی که این داستان در آنها اتفاق می افتد، اظهار کرد: مکان ها در این سریال بسیار گسترده هستند و اثر در پنج کشور فلسطین، سوریه، لبنان، اردن و ترکیه می گذرد که من از میان آنها به سه کشور سفر کردم تا تحقیقاتی داشته باشیم و حتی با افراد محلی این کشورها مصاحبه هایی انجام شد. بسیاری از این داستان ها واقعی هستند و حتی بعضی از صاحب نظران حوزه های فرهنگی مثل برنامه سازانی در لبنان و یا چند تن از دوستان فیلمنامه نویس در ترکیه و همچنین افرادی از سایر کشورها فیلمنامه را خوانده و اصلاحاتی را برای آن ارایه کرده اند.

گودرزی درباره زمانی که برای تحقیقات این سریال در کشورها سپری کرده است، عنوان کرد: تلاش ما به گونه ای بود که دوستانی که در این مناطق هستند وقتی فیلمنامه را خواندند احساس نکنند که یک خارجی آن را نوشته است بنابراین بیشتر از یک سال تحقیقات ما زمان برد. حدود یک ماه در سوریه، یک ماه در لبنان و یک ماه در ترکیه بودم و با افراد بومی گفتگو کردم.

این فیلمنامه نویس با اشاره به داستان این سریال توضیح داد: این سریال فضایی دانشگاهی دارد که بیشتر در سوریه دیده می شود و در انتها نیز به فضای تجاری ترکیه می رسیم. قرار است بازیگران بین المللی باشند و کار به صورت مشترک تولید شود و من تمام تلاش خود را کردم تا داستان به زندگی واقعی این افراد نزدیک باشد بنابراین با دانشجویان و حتی کسانیکه تجربه زندان های رژیم صهیونیستی را داشتند مصاحبه های زیادی کردم.

وی درباره دغدغه خود از نگارش این سریال عنوان کرد: دغدغه من این بود که وضعیت فلسطینی ها را نشان دهم و به مساله مذاکره ها و قرارداد اسلو هم پرداخته‌ام.

گودرزی در پایان به فضای داستان اشاره کرد و گفت: داستان سریال ابتدا بسیار پر حادثه بود و من هم جنبه های عاطفی به آن اضافه کردم و الان به نوعی یک درام عاشقانه و جنگی است و فکر می کنم، می تواند بعد از «مدار صفر درجه» حسن فتحی که آن هم در این فضا و ساختار و کار شده است یکی از آثار پربیننده باشد.

سریال «تابستان مدیترانه‌ای» به قلم آرش گودرزی در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی به رشته تحریر درآمده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.