«عمر بن عبد العزیز الزهرانی» از معارضان عربستانی در یادداشتی به شدت علیه سخنان «محمد بن سلمان» پسر پادشاه سعودی در مورد اعدام‌های اخیر واکنش نشان داد.

 آقای بن‌سلمان درباره اعدام شیخ نمر دروغ نگویید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، «عمر بن عبد العزیز الزهرانی» معارض سعودی، در خطاب به «محمد بن سلمان» پسر پادشاه سعودی، وزیر دفاع، جانشین ولیعهد و فردی که تقریبا تمامی امور عربستان را در دست گرفته، نوشت: تا به کجا می‌توانید تا بدین اندازه دروغ بگویید؟.

وی در پایگاه خبری مرآة الجزیره، نوشت: چند روز پیش «محمد بن سلمان» مصاحبه طولانی را با روزنامه اکونومیست انجام داد و در آن از آینده کشور و نظراتش در مورد اتفاقات اخیر صحبت کرد که سرشار از نشر اکاذیب و تهمت و افترا بود.

محمد بن سلمان در این گفت‌و‌گو در مورد اعدام‌های اخیر مدعی شد که آن‌ها در یک پروسه قانونی به اعدام محکوم شدند و همه آن‌ها از وجود وکیل برخوردار بوده و رسانه‌ها جلسات محاکمه آن‌ها را پوشش دادند؛ در حالیکه واقعیت برعکس گفته‌های او است، از ابتدا، بازداشت آن‌ها در یک شرایط غیر قانونی انجام شد و ماهها بدون محاکمه در بازداشتگاه به سر بردند و بارها به رغم صدور قرار منع تعقیب دوباره بازداشت می‌شدند.

این معارض عربستانی، در ادامه می‌نویسد: بسیاری از زندانیان در طی حبس خود مورد شکنجه قرار گرفتند تا جایی که برخی از آن‌ها به حد جنون رسیده بودند، آقای بن سلمان تا چه حد دروغ می‌گویید؟

عمر بن عبد العزیز الزهرانی می‌افزاید: همچنین علنی بودن محاکمه‌ها کجا بود؟ زمانی که یک نفر هم از فعالان حقوق بشر نتوانسته بود وارد دادگاه شود. آقای بن سلمان اگر آن‌ها واقعا تروریسم و گمراه بودند چرا مقابل مردم دادگاهایشان را منتشر و رسوایشان نکردید؟

وی در انتها می‌نویسد: محمد بن سلمان چون می‌دانست مصاحبه‌گر مجله اکونومیست اطلاعی از قضیه اعدام‌ها ندارد، این دروغ‌ها را به زبان آورده بود؛ وگرنه مردم آگاه و هزاران زندانی و خانواده آن‌ها از حقایق آگاه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.