رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رییس مجلس لوکزامبورگ آتش بس در یمن و سوریه را ضروری دانست و گفت: همه طرف ها برای پایان دادن به جنگ در این دو کشور باید تلاش کنند.

ولایتی: همه طرف ها برای پایان دادن به جنگ در سوریه و یمن تلاش کنند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی علی اکبر ولایتی، وی در دیدار با مارس دی بارتولومئو رئیس مجلس لوکزامبورگ که عصرامروز –یکشنبه- در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
وی در این دیدار به نقش سازنده لوکزامبورگ در اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: روابط ایران و اتحادیه اروپا به قرن پنجم باز می گردد و اکنون می توان قدم های محکمی در جهت رسیدن به اهداف دیگر برداشت.
ولایتی با تاکید بر اینکه در سوریه همکاری های بیشتری بر اساس اعتماد احتیاج است، ادامه داد: همگان به این نتیجه رسیده اند که در مورد سوریه راه حل نظامی وجود ندارد و کشورهای عراق و یمن هم از این قاعده مستثنی نیستند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: البته بعضی از کشورها خواهان تجزیه عراق هستند و ما به شدت مخالف تجزیه این کشور و هر کشور دیگری در منطقه هستیم.
وی تاکید کرد: تنها راه حل پایان دادن به درگیری ها در سوریه گفت وگو میان طرف های درگیر است.
ولایتی به وضعیت مردم یمن اشاره کرد و گفت: در یمن وضعیت وخیم است و شرایط زندگی با مشکلات بسیاری مواجه شده است و قحطی و بیماری، مردم این کشور را تهدید می کند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اینکه آتش بس در یمن و سوریه ضروری است ، خاطر نشان کرد: همه طرف ها برای پایان دادن به جنگ در این دو کشور باید تلاش کنند و لوکزامبورگ بعنوان عضوی در اتحادیه اروپا می تواند نقش سازنده ای داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.