۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 345560

قدس آنلاین – رها واعظی: جگوار اعلام کرده که بیش از سه سال است، سرمایه گذاری خود را بر روی فناوری خودروی خود راننده آغاز کرده است.

لندروور خودراننده ی جگوار در راه است

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، جگوار از بیش از سه سال پیش، با هزینه یی بالغ بر 7.9 میلیون دلار،برای ساخت لندرووری خودراننده سرمایه گذاری کرده است.

شرکت جگوار تصمیم دارد که خودرویی هوشمند و خودراننده، با قابلیت حرکت در طبیعت و همچنین قابل استفاده در رفت و آمدهای روزانه بسازد.

این کمپانی اعلام کرده است که یکی از مشکلات خودروهای خود راننده، سخت بودن اعتماد به یک ربات و موافقت با آن است. کمپانی های ساخت خودروهای خودکار و هوشمند کنونی به دنبال ایجاد قانون و قاعده در جاده ها، برای محافظت بیش تر در هنگام استفاده از این گونه خودروها می باشند.

براساس تحقیقات کمپانی خودروسازی جگوار، یک ماشین هوشمند خودراننده، سبک رانندگی خاص خود را براساس تغییرات در شرایط آب و هوایی و وضعیت تقاطع ها و جاده دنبال نمی کند و مانند انسان، دارای سبک های مختلف رانندگی نیست. وضعیت حرکت اتومبیل های هوشمند، خودکار و خودراننده به تنظیمات مختلف از پیش تعیین شده بستگی دارد.

بنابراین کمپانی جگوار تصمیم گرفته است که خودروی خودراننده ی جدید خود را دارای حالت های مختلف با درایو های مختلف ایجاد کند. بدین ترتیب خودروی هوشمند جگوار می تواند دارای انواع سبک های رانندگی مانند رانندگی انسان باشد و به فرمان های سیستمی حساس شود. همچنین پاسخ دریچه ی گاز این خودروی در مناطق خاص انتقالی، با زدن یک دکمه قابل تغییر خواهد بود و از حالت رانندگی هوشمند به حالت رانندگی دستی تبدیل خواهد شد.

آمار به دست آمده نشان داده است که ایجاد این امکان در خودروهای خود راننده، باعث اطمینان بیش تر رانندگان و سرنشینان این گونه خودروها در مواقع خطرناک و یا حوادث احتمالی خواهد شد.

بخشی از هزینه یی که برای ساخت این خودرو اختصاص داده شده و توسط دولت انگلستان پرداخت می شود، برابر با 3.9 میلیون دلار می باشد. قطعات خودرو نیز توسط کمپانی بوش تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.