به مناسبت دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هفته سینمای ایران با معرفی سینمای ایران در بارسلون برگزار شد.

هفته سینمای ایران در اسپانیا همزمان با دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا،  در این برنامه که با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، رایزنی فرهنگی و خانه آسیا در محل سینما «جیرونا» بارسلون و همچنین سینمای مرکز تجاری فرهنگی «لافارگا» برگزار شد، دوفیلم «شیفت شب» به کارگردانی «نیکی کریمی» و «خداحافظی طولانی» به کارگردانی «فرهاد موتمن» به نمایش درآمد.
در ابتدای این برنامه خانم «مننه گرس» مدیر فرهنگ و نمایشگاههای خانه آسیا در سخنانی با تشکر از بنیاد سینمایی فارابی و رایزنی فرهنگی به اهمیت و جایگاه فرهنگی ایران در صحنه جهانی اشاره کرد.
وی با تمجید از جایگاه سینمای ایران، آن را نمادی از یک سینمای موفق ارزیابی کرد که می تواند برای بیننده غربی جاذبه های فراوانی داشته باشد. وی تصریح کرد: ایران دارای نقشی بزرگ در تمدن جهانی است.
در ادامه «علیرضا اسماعیلی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در سخنانی با قدردانی از همکاری خانه آسیا در نمایش فیلم های ایرانی گفت: خوشحالیم که در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، میزبان شما برای دیدن فیلم های جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی با برشمردن ویژگی های انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ارزش ها ودر یک معنای کلی فرهنگی بود که با تمام انقلاب های بزرگ معاصر دنیا تفاوت دارد.
اسماعیلی خاطر کرد که این انقلاب با رهبری یک عالم دینی و با تکیه بر مردم و با مشت خالی بر رژیم سراسر مسلح پهلوی پیروز شد و مردم سپس با آرای خود نظام جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کردند.
وی سینمای ایران را نمادی از انقلاب اسلامی به مثابه انقلابی فرهنگی ارزیابی و تصریح کرد: سینمای جمهوری اسلامی ایران تجلی انسانیت و ارزش های والای انسانی است که جلوه های بصری و محتوایی زیبایی را خلق می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.