معاون دادستان مشهد گفت: در بحث اراضی ملی ۲۴ مورد با وسعت ۴۰۰ هزار متر مربع آزادسازی شده است.

۴۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی مشهد آزادسازی شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمد بخشی‌محبی ظهر امروز در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی که در سالن همایش‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع ارتفاعات، زمین خواری و کشف‌رود به دلیل اینکه جزو بیت‌المال بود از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار بوده و از حساسیت خاصی هم برخوردار است.

وی افزود: از سال 1392 موضوع ارتفاعات مورد توجه قرار گرفت و 9 هزار هکتار زمین بلاتصدی، معادن غیر مجاز، تصرفات باغ ویلا، مجموعه‌های مشروب سازی عمده، موضوع عدم امنیت شهروندان، مکان‌های بارانداز مواد مخدر، ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی و غیره مشخص و آزاد سازی شد.

معاون دادستان مشهد با اشاره به اینکه در بحث اراضی ملی 24 مورد با وسعت 400 هزار متر مربع آزادسازی شده است، گفت: در این رابطه برخورد لازم و قانونی با متخلفان صورت پذیرفته  و عمده مشکل خلع‌های موجود میان راه و شهرسازی، منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد بود که برطرف شده و اکنون شاهد همکاری خوب این سه مجموعه هستیم.

بخشی‌محبی تصریح کرد: 9 هزار هکتار از ارتفاعات جنوبی مشهد و 750 هکتار از کشف رود رفع تصرف شد و امیدواریم که این اقدامات به خوبی در سراسر کشور با مشارکت 5 نهاد متولی راه و شهرسازی، منابع طبیعی، صنعت، معدن، و تجارت، حفاظت از محیط زیست و شهرداری به خوبی انجام شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر رفع تصرف‌ها تا 1300 هکتار در دستور کار قرار گرفته و 417 نهال هم در ارتفاعات جنوبی مشهد کاشته شده تا شرایط زیست محیطی این منطقه بهبود یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.