مدیرعامل کشتی‌سازی اروندان خواستار تغییر و بازنگری در عملکرد کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر شد و گفت: این کمیته نیازمند تغییرات است و باید موضوع عدم تصمیم‌سازی صحیح در این کمیته برای همیشه برطرف شود.

 ضرورت بازنگری در کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،ارسلان غمگین با بیان این‌که مسئله اصلی در بخش دریایی کشور برجام نیست بلکه موقعیت و موفقیت این بخش به متولیان دریایی بستگی دارد، اظهار کرد: متولیان این حوزه باید همراهی موثری با دست‌اندکاران و فعالان این بخش داشته باشند، اما متاسفانه تاکنون کار  قابل توجهی برای پیشبرد اهداف صنعت دریایی کشور صورت نگرفته است.

وی با یادآوری این‌که کشتی‌سازان اروندان را از زیر صفر نجات دادیم، تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 200 میلیون دلار قرارداد منعقد کرده‌ایم و طی دو ماه اخیر توانسته‌ایم  هفت  قرارداد برای تولید انواع شناور امضا کنیم.

غمگین با اشاره به این‌که این قراردادها به قراردادهای قبلی اصافه شده که طی دو سال اخیر مجددا فعال شده است، افزود: بخشی از منابع مالی این قراردادها از محل صندوق توسعه دریایی تامین خواهد شد.

وی  با اشاره به برگزاری جلسه با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با اینکه  مدیرعامل سازمان بنادر  در خصوص تامین مالی از محل وجوه اداره شده این سازمان برای تکمیل و تحویل پروژه‎های لندینگ کرافت  در حال ساخت در اروندان قول داد اما برخی مدیران میانی سازمان بنادر و دریانوردی هر گونه کمک به اروندان را به پس از تحویل و آب اندازی لندینگ کرافت موکول کرده‌اند.

غمگین با بیان این‌که مدیرعامل سازمان بنادر به موضوع حمایت از کشتی‌سازان داخلی علاقمند است، اظهار داشت: اروندان یک شرکت نابود شده تا سال 92 بود درواقع این شرکت را 100 درجه زیر صفر تحویل گرفتیم  به طوری که حتی پول آب خوردن  را هم نداشتیم.

مدیرعامل کشتی‌سازی اروندان با اشاره به این‌ که تمام داشته‌های  این شرکت را بابت مطالبات دادیم، گفت: حتی در برهه ای از زمان پرسنل 11 ماه حقوق عقب افتاده داشتند که با یک مدیریت جهادی در سال های 92، 93 و 94 توانستیم پروژه‌های متوقف شده اروندان را فعال کنیم.

وی با یادآوری این‌که 9 لندینگ کرافت مسئله دار حدود 10 سال غیرفعال بودند، افزود: طی دو سه سال اخیر پنج  فروند از این لندینگ کرافت‎ها فعال و آب اندازی شد که تمام این شناورها تا خردادماه سال آینده  تکمیل و تحویل می‌شود.

مدیرعامل کشتی‌سازی اروندان تصریح کرد:با توجه به وضعیت مناسب اروندان دلیلی ندارد که برخی سازمان‌ها با ما همکاری نکنندو به ما کاری را ارجاع ندهند.

این فعال بخش صنعت دریایی تاکید کرد:از سال 83 تا 92 اگر وامی هم برای ساخت شناور به اروندان پرداخت می‌شد کسی حاضر به امضای قرارداد نبود، اما امروز توانسته‌ایم اعتماد از دست رفته را بازگردانیم و در این شرایط انتظار داریم سازمان بنادر و دریانوردی به ما کمک کند.

غمگین با تاکید بر این‌که یکی از وظایف ذاتی کمیته وجوه اداره شده حمایت از کشتی‌سازان داخلی از جمله اروندان است به مارین تایمز گفت:کمیته وجوه اداره شده نیازمند تغییرات است و باید موضوع عدم تصمیم‌سازی صحیح در این کمیته برای همیشه برطرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.