آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دنیای امروز نیاز به عده‌ای تربیت شدگان تعالیم قرآن دارد گفت: باید کسانی تربیت شوند که با معرفی آن‌ها به جهان اسوه و الگو‌های جهان اسلام معرفی شوند.

 تربیت نخبگان قرآنی به عنوان الگوی مسلمانان در جهان بشریت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان بنیاد شهید اظهار داشت: قرآن و نهج البلاغه دو کتابی است که حاوی کامل‌ترین و جامع‌ترین دستوات زندگی است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در نهج البلاغه آمده است قرآن را یاد بگیرید که بهترین گفتار‌ها است افزود: علاوه بر یاد گرفتن باید در قرآن تفقه به معنای بهره‌برداری فرهنگی داشت. قرآن بهار دل‌ها است، همانطور که در فصل بهار شکوفایی به‌وجود می‌آید شما هم باید به‌گونه‌ای عمل کنید که قرآن در قلب شما اثر کند و شکوفایی اسلامی از دل‌های شما منشا بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه از پیامبر (ص) نقل شده کسی که خداوند به او علم قرآن داده دارای نعمت بزرگی است که مانند آن در دنیا وجود ندارد تصریح کرد: اگر این شخص تصور کند نعمتی بالا‌تر از قرآن است، آن را کوچک شمارده، هیچ نعمتی بالا‌تر از قرآن نداریم.

وی با بیان اینکه ترجمه و سپس تفسیر اصل دیگر در آموزش قرآن است گفت: تفاسیر قرآن دارای تفاوت است، آنهایی که با اخبار اهل بیت (ع) مطابق است مورد قبول هستند، تفسیر المیزان از بهترین نمونه‌های تفسیر در عصر ما است که شاید نمونه نداشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دنیای امروز نیاز به عده‌ای تربیت‌شدگان تعالیم قرآن دارد گفت: باید کسانی تربیت شوند که با معرفی آن‌ها به جهان اسوه و الگو‌های جهان اسلام معرفی شوند. باید در جهان امروز و در مقابل دشمنان اسلام نشان دهیم این تربیت‌شوندگان قرآنی اسوه‌های اسلام هستند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در همه جهان امروز به انقلاب اسلامی چشم دوخته‌اند تصریح کرد: علاوه بر استدلال و منطق باید اسوه‌هایی از زنان و مردان به جهان معرفی شوند. حضرت زهرا (س) اسوه‌ای برای جهان است، زنان ما نیز باید به چنین جایگاهی برسند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.