قدس آنلاین- تبریز: معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وجود ۴ میلیون سیم کارت و راه‌اندازی یک میلیون و ۳۵ هزار اشتراک ۳g در استان آذربایجان شرقی با ۳.۸ میلیون نفر خبر داد.

وجود ۴ میلیون سیم‌ کارت در آذربایجان‌شرقی ۳.۸ میلیون نفری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی براری بعد از ظهر امروز در همایش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری در حوزه ICT ، با بیان اینکه مهم‌ترین بحث در این همایش تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش ICT  است، اظهار داشت: امروز در حوزه‌ای زندگی می‌کنیم که در سبد زندگی روزمره سهم ICT هر روز پررنگ‌تر می‌شود و بر همین اساس باید سهم خودمون را دو این سبد پر رنگ‌تر کنیم.

وی افزود: یکی از محورهای ارتقای سهم استان در حوزه اقتصاد ICT توجه به بحث زیرساخت‌ها بوده و با توجه به این مسئله در دو سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان در استان آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که در استان آذربایجان‌شرقی با جمعیت 3 میلیون و 800 هزار نفری 4 میلیون سیم کارت داریم و این نشان دهنده ضریب نفوذ بالا است.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه تنها یک میلیون و 35 هزار اشتراک 3G در عرض یک سال در استان راه‌اندازی شده است، گفت: زیرساخت‌های شبکه‌ای استان در این دولت سه تا 10 برابر شده و  به لحاظ زیرساخت مشکلی نداریم.

براری، ادامه داد: در موضوع دوم مهم‌ترین مسئله نیروی انسانی است که در این خصوص نیز با مشکلی مواجه نیستیم و 17 درصد دانشجویان کشور در حوزه برق و کامپیوتر فعال هستند و البته در آذربایجان‌شرقی نیز بین 15 تا 17 درصد دانشجویان در حوزه برق و کامپیوتر مشغول به تحصیل هستند که ثروتی بزرگ است و باید با توجه به این ظرفیت سهم استان را ارتقا بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که 25 میلیون نفر عضو یک شبکه اجتماعی شده‌اند این نشان دهنده علاقه مردم به این حوزه است و این یعنی اینکه همه شرایط برای حضور حداکثری اقتصاد آماده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.