استاندار اردبیل گفت: سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

 تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار اردبیل از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای عشایر استان اردبیل اظهار داشت: عشایر در حفظ وحدت، دفاع از مرزهای کشور، حفظ تمامیت ارضی با روحیه سلحشوری و دلاوری در طول تاریخ به بهترین صورت ایفای نقش کرده‌اند که باید مشکلات و نیازمندی‌های این قشر جامعه با یک برنامه‌ریزی برطرف شود.

وی گفت: اگر یک مصوبه‌ای در مجلس به تصویب برسد که تمامی قشلاق‌های بالای 20 خانوار عشایر به منزله روستا تلقی شوند، بسیاری از مشکلات عشایر با خدمت‌رسانی مناسب برطرف می‌شود که امیدواریم این موضوع با پیگیری سازمان امور عشایر در مجلس مطرح شده و به تصویب برسد.

استاندار اردبیل افزود: خوشبختانه دولت به روستاهای بالای 20 خانوار خدمات‌رسانی مناسبی را انجام می‌دهد که در حال حاضر 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان اردبیل از نعمت برق برخوردار بوده و سال آینده نیز تمامی این روستاهای از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

خدابخش تصریح کرد: در تقسیمات کشوری منطقه‌ای به نام قشلاق تعریف نشده و به همین منظور عشایر از بسیاری خدمات محروم هستند که بحث آب‌رسانی شرب به عشایر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که باید این موضوع در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان اردبیل با جدیت پیگیری شود.

وی بیان کرد: بسیار از مواد تولیدی لبنی و گوشتی عشایر استان اردبیل خام فروشی می‌شود که در واقع این کار برای ایجاد ارزش افزوده و افزایش ثروت برای عشایر مؤثر نبوده که باید کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی به منظور استفاده بهینه از این محصولات در استان ایجاد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.