رئیس قوه قضائیه با انتقاد از حاشیه های انتخابات گفت: چند نفر در تهران، مازندران، خراسان و کرمان که از رهبری حکم داشتند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفتند، البته از ضد انقلاب انتظار همین است.

برجام با شروطی به تائید رهبری رسید/ عده ای در انتخابات کار زشتی انجام دادند/ بمباران تبلیغاتی علیه رئیس قوه قضائیه انجام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور با اشاره به تصویب برجام گفت: در سالی که گذشت هم در صحنه سیاست تحولات مهم و مختلفی رخ داد و هم دستگاه قضایی مسائلی را داشت. بنا ندارم مسائل سیاسی را مفصل بحث کنم، اما به دو مطلب اشاره می‌کنم، یکی موضوع برجام که در صحنه سیاسی و عملی آثار بسیار مهمی داشت و دولت تلاش مهمی انجام داد و همه قوا به صحنه آمدند. شورای عالی امنیت ملی و در رأس همه مقام معظم رهبری با تعیین خطوط قرمز و حضور در جلسات روسای قوا بحث‌های مهمی را در خصوص برجام داشتند.

برجام با شروطی به تائید رهبری رسید

وی با اشاره به تصویب برجام در مجلس اضافه کرد: برجام در نهایت با شروطی به تایید رهبری رسید و امیدواریم این برجام بتواند مسیر کار دولت را تسهیل کند، زیرا به این امید انجام شد. برجام کار بزرگی بود، اما کشورهای مختلف به قدری فشار وارد می‌کنند که باید ببینیم به چه نتیجه‌ای می‌رسد. همچنین در متن و حاشیه برجام و اقدام مشترک مطالبی آمده که باید ببینیم در عمل چه خواهد شد.

حضور مردم در انتخابات تائید دوباره نظام بود

آملی لاریجانی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند گفت: انتخابات یک امتحان بزرگ بود، هم برای مردم، هم برای دولت و هم برای مسئولان و مجریان. مردم در انتخابات خوش درخشیدند و ۶۲ درصد واجدین شرایط به پای صندوق رأی آمدند که یک میزان قابل توجه است و در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی حتی ۵۰ درصد واجدین در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات پرمعنا بود، تاکید کرد: این حضور تأیید دوباره و پذیرش نظام جمهوری اسلامی بود که با وجود بمباران تبلیغاتی ۳۷ ساله دشمنان انجام شد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دخالت در انتخابات اضافه کرد: در نزدیک هر انتخابات دشمن با تمام قوا به صحنه می‌آید و برای مأیوس کردن مردم و مخدوش کردن کار مجریان تمام تلاش خود را می‌کند، اما مردم ما به صحنه آمدند و امتحان خوبی پس دادند. مردم با وجود فشارها، رکود اقتصادی، عدم اشتغال و مشکلات معیشتی قشر زیادی از جامعه برای ابراز پذیرش و وفاداری به نظام به صحنه آمدند و مسئولان در این بستر وظایف مهمی دارند و خدمت به مردم هم مقتضی عقل و وجدان و هم وظیفه دینی و شرعی است.

یک کار زشتی در انتخابات انجام شد

آملی لاریجانی با اشاره به اظهارنظرها پس از انتخابات مبنی بر اینکه انتخابات تمام شده و باید همه دست به دست هم بدهیم برای سازندگی کشور، افزود: این را قبول داریم، اما یک کار قبیح و زشت در انتخابات صورت گرفت که مخصوص این انتخابات هم نیست. برای آسیب‌شناسی و امتحان‌هایی که در آینده ممکن است به آن مبتلا شویم باید این موارد بررسی شود. از چندین ماه مانده به انتخابات عده‌ای از ضدانقلاب خارج‌نشین و عده‌ای که با اصل نظام مخالفند، هرچه در توان داشتند برای مخدوش کردن چهره‌های نظام به ویژه کسانی که از رهبری حکم داشتند انجام دادند تا از ورود این افراد به مجلس خبرگان جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: چند نفر در تهران، مازندران، خراسان و کرمان که از رهبری حکم داشتند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفتند، البته از ضدانقلاب همین انتظار است، اما آنچه زشت است این است که عده‌ای از درون نظام همین کار را انجام دادند.

بمباران تبلیغاتی علیه رئیس قوه قضائیه انجام شد

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: معتقدیم همه در چارچوب انتخابات آزادند تا به هر کسی که دوست دارند رأی بدهند، اما اینکه اصرار بورزند که رئیس قوه‌قضائیه و امام جمعه که منصوب رهبری هستند رأی نیاورند، شنائت این امر خیلی زیاد است. تعجب می‌کنم که عده‌ای به راحتی از آن گذشتند. با اینکه از چند ماه قبل بمباران تبلیغاتی علیه رئیس قوه قضائیه انجام دادند، به دلیل اینکه معتقد به اجرای حدود احکام بود، در حالی که این احکام نص آیات قرآن است.

آملی لاریجانی تاکید کرد: ضدانقلاب ممکن است با قرآن مخالف باشد، اما در داخل کشور عده‌ای بیایند لیست بدهند به اقتضای همین حرف‌ها که به افراد ناشناخته رأی بدهید، تا این افراد رأی نیاورند عملی زشت است، اما دیدیم در مازندران و جاهای دیگر این افراد بالاترین رأی را آوردند، البته بحث ما شخصی نیست؛ سئوال این است که چطور قبح این عمل را به آسانی شکستند. عجیب است عده‌ای در داخل لیست بدهند و همان‌ چیزی که ضدانقلاب می‌خواهد انجام بدهند.

وی با طرح این سئوال که کسانی که مدعی همراهی با رهبری هستند واقعا همراهی کردند؟ افزود: آیا رهبری همین را می‌خواستند که عده‌ای که منصوب ایشان هستند، حذف شوند؟ بعد بگویند انتخاب تمام شده و فراموش کنیم، اما ما مطمئنیم مردم فراموش نمی‌کنند.

آملی لاریجانی گفت: اگر در یک غبار آلودگی ۴ تا هم رأی داشته باشند بعد که مشخص شود همراهی و همنوایی آنها با ضد انقلاب است، مردم روی خوش به آنها نشان نمی‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    3 0
    بایدقاطع بودواین مجری برجام راسرجایش نشاند