وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که با توجه به پیش بینی تولید و ذخایر مناسب در سال ۹۵ نیازی به واردات گندم نداریم گفت: ۱۶درصد روغن مورد نیاز کشور در سال ۸۴ در داخل تولید می‌شد که به خاطر واردات و عدم حمایت لازم از تولیدکنندگان وابستگی زیاد شد.

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر بی‌نیازی به واردات گندم در سال ۹۵

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی افزود: موضوعات خوداتکایی در تولید محصولات استراتژیک و امنیت غذایی،افزایش ذخایر راهبردی و اقتصاد درون زا و برون نگر را از جمله تکالیف حوزه فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رشد مثبت اقتصادی بخش کشاورزی در دولت یازدهم اظهار داشت:با افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش واردات،تراز بازرگانی غذایی کشور از منفی 8 میلیارد دلار به کمتر از 3.5 میلیارد دلار تا پایان سال 94 بهبود یافته است.

حجتی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی، صادرات 200 هزارتنی مرغ و تخم مرغ و 600 هزارتنی شیر را از جمله مزیت ها و ارزش افزوده صنعت دامپروری در سال 94 عنوان کرد.

وزیرجهاد کشاورزی با بیان این که ایران در تولید محصولات باغی پسته،خرما،زعفران، انار،انگور و خشکبار در جهان جایگاه منحصر به فردی دارد،خاطرنشان کرد:تولید محصولات باغی دارای مزیت مصرف آب کم و ارزش افزوده بالا هستند.

وی با اشاره به ظرفیت ها و ضرورت های تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور همچون گندم و دانه های روغنی یادآور شد:16درصد روغن مورد نیاز کشور در سال 84 در داخل تولید می شد که به خاطر واردات و عدم حمایت لازم از تولیدکنندگان داخلی،وابستگی کشور افزایش یافت ولی با اجرای طرح افزایش تولید دانه های روغنی در راستای اقتصاد مقاومتی تا 10 سال آینده 70 درصد روغن مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که با توجه به پیش بینی تولید و ذخایر مناسب در سال 95 نیازی به واردات گندم نداریم،اظهار داشت:در دو سال گذشته با انتقال کشت بهاره چغندرقند به پاییز،بکارگیری بذور مقاوم،توسعه مکانیزاسیون و سایر اقدامات فنی تولید شکر 350 هزارتن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد:اگر محدودیت کارخانه های قند نبود،تا دو سال آینده می توانستیم از واردات شکر بی نیاز شویم.

حجتی گفت:موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی مرهون تلاش کشاورزان وحمایت های دولت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.