قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت: به دلیل کاهش حجم ذخیره آب در سد شهید رجایی ، امسال طرح نوبت بندی آب را نیز در برنامه داریم تا از آب موجود حداکثر استفاده صورت گیرد.

نوبت بندی آب در دشت هراز و تجن اجرا می شود

محمدابراهیم یخکشی با بیان اینکه تأسیسات ذخیره آب در استان برای تأمین آب کشاورزی کافی نیست و استان در این بخش یک عقب ماندگی تاریخی دارد، افزود: تاکنون حدود 70 درصد از مخزن سد شهید رجایی و 97 درصد از آب بندان های استان آبگیری شده است.

وی تصریح کرد: اگر امسال مردم مشارکت و همراهی خوب در مدیریت تقسیم و توزیع آب داشته باشند می توانیم مشکلات را به حداقل ممکن کاهش دهیم .

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران میزان ذخیره آب در سدهای استان را تا کنون حدود 270 میلیون متر مکعب و میزان ذخیره آب در آب بندان  های استان را حدود 350 میلیون متر مکعب اعلام کرد و از کشاورزان خواست از آب موجود حداکثر استفاده را نمایند.

یخکشی با تاکید بر تسریع در آماده سازی هرچه سریعتر سردهنه ها ی زراعی خواستار پرهیز از انجام کشت دوم بدون هماهنگی آب منطقه ای مازندران شد و گفت: چنانچه گرما در تابستان امسال شدت یابد در برخی از مناطق با کمبود آب مواجه خواهیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.