زن شیشه‌ای که به جرم قتل پیرزن ۷۵ ساله به قصاص محکوم شده بود، در آستانه روز پدر از قصاص رهایی یافت.

 رهایی زن شیشه‌ای از قصاص

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم؛ 6 مرداد 89خبر قتل پیرزنی در پاکدشت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد، با حضور مأموران در محل وقوع قتل مشخص شد مقتول پیرزن 75 ساله‌ای است که در منزلش به تنهایی سکونت داشته، همچنین کارشناسان پزشکی قانونی علت قتل پیرزن را انسداد مجاری تنفسی اعلام کردند.

با بررسی‌های‌ کارآگاهان از محل وقوع قتل یک عدد النگوی طلای بریده شده کشف شد که حکایت از آن داشت عامل یا عاملان حادثه پس از سرقت النگوهای زن سالمند، وی را خفه کرده‌اند اما یکی از النگوهای مقتول را در محل حادثه جا گذاشته‌اند.

با تحقیقات از اهالی محل وقوع قتل مشخص شد روز وقوع قتل، زن جوانی همراه با یک دختر از خانه مقتول خارج شده‌اند و پس از کرایه کردن یک تاکسی از آنجا گریخته‌اند؛ همین سرنخ کافی بود که زن جوانی به نام پروانه همراه دخترش تحت تعقیب قرار بگیرند و چندی بعد توسط پلیس دستگیر شدند.

پس از دستگیری پروانه وی قتل پیرزن را انکار کرد اما زمانی که با مدارک و دلایل روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود و درباره جزئیات قتل به مأموران گفت: مدتی است به شیشه و کراک معتادم، روز وقوع قتل به دنبال دخترم در مدرسه رفته بودم که در راه بازگشت به منزل پیرزن را دیدم، پیرزن تنها که بیمار بود از ما درخواست کرد وی را تا منزلش برسانیم، من و دخترم نیز او را کمک کردیم، زمانی که به منزل پیرزن رسیدیم وی از ما خواست به خانه‌اش برویم و آبی بنوشیم، در منزل پیرزن، به محض مشاهده طلاهایش وسوسه شدم و تصمیم گرفتم طلاها را بدزدم که نقشه‌ام‌ را عملی کردم و دست و پای پیرزن را بستم، زمانی که پیرزن شروع به داد و فریاد کرد پارچه‌ای داخل دهانش گذاشتم و پس از دزدیدن طلاها از آنجا گریختیم.

دختر پروانه نیز در اظهاراتش به مأموران گفت: زمانی که به خانه پیرزن رفتیم مادرم پیشنهاد سرقت را داد، من دست و پای پیرزن را نگه داشتم و مادرم پارچه‌ای در دهانش گذاشت. پس از این طلاهایش را با قیچی بریدیم و از خانه فرار کردیم؛ همچنین پروانه مدعی شد که مادرش قصد کشتن مقتول را نداشته‌ است.

متهمان این پرونده پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه 113 دادگاه کیفری محاکمه شدند که اولیای دم مقتول در جلسه دادگاه دختر پروانه را بخشیدند اما برای مادرش درخواست قصاص کردند. پروانه به جرم قتل پیرزن به قصاص و به جرم سرقت نیز به شلاق محکوم شد و دختر پروانه نیز به 5 سال حبس و شلاق محکوم شد. در حالی که پرونده پس از تایید در شعبه 13 دیوان برای سیر مراحل اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی فرستاده شده بود دختر نوجوان به حکم دادگاه پس از 19 ماه و 15 روز حبس آزاد شد و مابقی دوران محکومیتش تعلیق شد اما پروانه همچنان در زندان در انتظار اجرای حکم قصاص بود و تیم صلح و سازش تلاش زیادی برای جلب رضایت انجام دادند؛ تا اینکه تلاش‌های تیم صلح و سازش و مددکاری زندان شهر ری نتیجه داد و اولیای دم مقتول صبح امروز با حضور در دادسرای جنایی تهران از قصاص پروانه گذشتند و وی در آستانه روز پدر (ولادت امام علی «ع») از قصاص رهایی یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.