۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: 372054

منابع آگاه در استان صلاح الدین عراق از توافق فرماندهان «الحشد الشعبی الترکمانی» و «پیشمرگه» بر سر عقب‏نشینی نیروهای دو طرف از «طوزخورماتو» خبر دادند.

«طوزخورماتو» نزدیک‌تر به آتش بس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «هادی العامری» رئیس سازمان بدر عراق امروز(یکشنبه) برای برگزاری نشست با فرماندهان نیروهای بسیج مردمی ترکمانی(الحشد الشعبی الترکمانی) و فرماندهان کُرد پیشمرگه وارد طوزخورماتو شد.

«هادی العامری» گفت: با هرگونه حل نظامی بحران بین جریان های سیاسی در طوزخورماتو مخالف هستیم و به زودی به میز مذاکرات برخواهیم گشت.

رئیس سازمان بدر گفت: به الحشد الشعبی الترکمانی و پیشمرگه ابلاغ کردیم که آتش بس را در این منطقه فورا اجرایی کنند.

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه در استان صلاح الدین گزارش داد که نیروهای الحشد الشعبی و پیشمرگه توافق کردند که از طوزخورماتو عقب نشینی کنند یا اینکه به درگیری‎ها در این منطقه خاتمه دهند.

این توافق پس از آن صورت گرفت که درگیری میان نیروهای بسیج مردمی ترکمانی (الحشد الشعبی الترکمانی) و کردهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق چند روزی است که در «طوزخورماتو» واقع در شرق استان صلاح الدین تشدید شده است.

شیعیان ترکمان می گویند که نیروهای پیشمرگه، ساختمان اوقاف شیعیان را در طوزخورماتو در کرکوک با گلوله‌های تانک هدف قرار دادند.

یک منبع آگاه درباره علت آغاز این درگیری‎ها گفت: نیروهای کُرد وابسته به پیشمرگه به سمت تعدادی از شیعیان ترکمان در یکی از ایست بازرسی های شهر طوزخورماتو حمله کردند که در این حمله یک نفر شهید و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند. این منبع آگاه گفت: طرفداران مسعود بارزانی با توپخانه اهالی شهر طوزخورماتو را هدف قرار دادند.

وی افزود: انگیزه نیروهای کرد طرفدار مسعود بارزانی از حمله به طوزخورماتو مهاجرت اجباری شیعیان از این شهر و کردنشین کردن منطقه است و به همین خاطر در حملات خود از تانک نیز استفاده کردند.

از سوی دیگر،‌ کُردها مدعی شدند که‌ به‌ پادگان‌های نیروهای کُرد حمله‌ شده‌ است و نیروهای الحشد الشعبی را به‌ آغاز درگیری با نیروهای پیشمرگه و حمله‌ به‌ مواضع نیروهای کُرد متهم کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.