پلیس اتریش اعضای گروه تروریستی داعش را که به عنوان پناهنده وارد اروپا شده و حملاتی را در ۱۳ نوامبر در پاریس به وجود آوردند، دستگیر کرد.

دستگیری همدستان تروریست های پاریس در اتریش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنسک فرانس؛ محمد عثمان 23 ساله پاکستانی و عادل حدادی 28 ساله الجزایری بهه طور مخفیانه همراه با گروه عظیمی از مهاجران سوری وارد یکی از جزایر یونان شدند. در میان این گروه، دو عامل انتحاری عراقی نیز حضور داشتند که مسئولیت آنها انفجار روبروی استادیوم استاد دو فرانس ( Stade de France) بود. همه این چهار نفر پاسپورت جعلی سوری داشتند و مسئول ایجاد حملات تروریستی در پاریس بودند.

روزنامه واشنگتن پست دراین باره نوشت: " گرچه عثمان و حدادی به هدف خود در پاریس رسیدند و شمار زیادی از شهروندان این کشور را کشتند اما همدستان آنها نتوانستند مسئولیتشان را انجام دهند."

به خوبی روشن است که سرویس های امنیتی پاکستان و الجزایر از سال 2014 از گروه تروریستی داعش حمایت می کنند. اما همدستان عراقی آنها نیز به دلیل نتوانستند وارد یونان شوند زیرا نیروهای امنیتی این کشور به اخراج آنها مشکوک شده بودند. این دو نفر پس از مدت ها سرگردانی در اروپا به عنوان مهاجر در یکی از کمپ های اتریش مستقر شدند اما در نهایت توسط پلیس محلی شناسایی شدند. پلیس توانست پس از بازجویی از آنها، دیگر مظنونان حاضر در این کمپ را شناسایی کند.

مقامات اروپایی هنوز نتوانسته اند مشکلات مهاجران را که در میان آنها اعضای گروه داعش نیز حضور دارند مدیریت کنند.

اکثریت قریب به اتفاق آوارگان واقعا از جنگ و بدبختی به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند. با این حال، طی شش ماه گذشته بیش از 30 تروریست درحال آماده سازی برای انجام حملات تروریستی در میان مهاجران دستگیر یا کشته شدند. هفت تن از آنها به طور مستقیم در حملات خونین پاریس و بروکسل نقش داشتند. به گفته داعش، شکار زیادی از تروریست ها هم اکنون در اروپا استراحت می کنند و منتظر اجازه برای انجام عملیات هستند.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.