وزرای خارجه ترکیه و چین امروز چهارشنبه به توافق رسیدند تا همکاری‌های مشترک مربوط به مقابله با تروریسم را گسترش دهند.

توافق ترکیه و چین برای گسترش همکاری‌های ضدتروریسم

وزرای خارجه ترکیه و چین امروز چهارشنبه به توافق رسیدند تا همکاری‌های مشترک مربوط به مقابله با تروریسم را گسترش دهند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که اختلافات چین و ترکیه بر سر اقلیت قومی اویغور موجب تنش در روابط دو کشور شده است، وزرای خارجه دو کشور در دیدار امروز چهارشنبه خود به توافق رسیدند که ترکیه اجازه نخواهد داد تا خاک این کشور برای فعالیت هایی که به امنیت چین لطمه می زند، استفاده شود.

صدها و یا شاید هزاران نفر از اویغورها با فرار از مناطق غربی چین، از طریق جنوب شرق آسیا خود را به ترکیه رسانده اند، جایی که پیوندهای مذهبی و فرهنگی زیادی با آن دارند.

پکن اعلام کرده است که برخی از اویغورها به جنگجویان حاضر در عراق و سوریه پیوسته اند. آنکارا سال گذشته قول داده بود تا درهای خود را به روی مهاجران اویغور باز کند. چین اتهامات مربوط به محدود کردن آزادی های مذهبی اویغورها را رد کرده است.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود اعلام کرد: دو کشور به طور مشترک با گروه های تروریستی مبارزه خواهند کرد، چین و ترکیه با افراطی گری مخالفت هستند و مانع مهاجرت غیر قانونی خواهند شد.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز موافقت خود را با ارتقای همکاری ها برای مقابله با تروریسم اعلام کرده است. این دیدار در آستانه نشست امنیتی آسیا که قرار است هفته جاری در پکن برگزار شود، انجام شده است.

چاوش اوغلو نیز در این دیدار گفته است: ترکیه همه اقدامات لازم را برای تقویت همکاری دوجانبه در زمینه مقابله با تروریسم و مهاجرت غیر قانونی انجام خواهد داد. ترکیه اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور برای فعالیت هایی که به امنیت چین ضربه می زند، استفاده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    آمریکاییها دهان سگ هارشان را در ترکیه ببندند از آمریکاییها میخواهیم دهان سگ هارشان در ترکیه را ببندند.
  • رزمنده IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    در مقابل این جنایت کوتاه نخواهیم آمد
  • نشریه آلمانی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    نشریه آلمانی: ناتو نگران فاش شدن ارتباطات آنکارا با گروههای تروریست است
  • رزمنده IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    ترکیه داعش را وارد سوریه و عراق می کند
  • کاری میکنیم ترکیه ازاقدامتش پشیمان شود. IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    کاری میکنیم ترکیه ازاقدامتش پشیمان شود. داعش با حمایت ترکیه عمل می کند. ترکیه با داعش همدست است. رجب طیب رفتار شیطانی خود را مجددا به نمایش گذاشت.
  • که حرف دل مظلومان IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    تروریست ها با سشرفترازاین سران ترکیه هستن. که حرف دل مظلومان
  • رزمنده IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    آمریکا واسرائیل وترکیه تروریسم را برای تامین منافع خود به وجود آوره اند. تروریسم با حمایت آمریکا واسرائیل ترکیه درمنطقه رشد کرده است. آمریکا درمدت 6 سال تماشاگرکشتارداعش درسوریه وعراق ولبنان و... است. مردم منطقه خاورمیانه به دست این گروه تروریستی کشته می شود و آمریکایی ها فقط به تماشا نشته اند.
  • رزمنده IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    ترکیه درمدت 6 سال است محل آموزش تروریست های خارجی است. ترکیه درجنگ سوریه وعراق مرتکب جنایت جنگی شده است.
  • که حرف دل مظلومان و مسلمانان IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    درپاسخ به کارتر. داعش با شرفترازاین آمریکایی ها وغربی ها هستن. داعش ودیگرگروه های تروریستی سگ دست نشانده سران بی شخصیت آمریکا وغربی ها هستند. تمام تروریست ها منطقه خاورمیانه وآمریکا ومتحدانش برای یکی هستند وهم سگ های شکارچی دبیرکل سازمان ملل متحد درخاورمیانه هستند. جنایات داعش درمدت 6 سال است درسوریه وعراق ولبنان و... ازسوی آمریکایی ها وغربی ها مورد حمایت قرارمی گیرد. آمریکایی ها وغربی ها ازداعش حمایت می کنند نه مبارزه با داعش. دادگاه بین المللی برای رسیدگی به جنایات آمریکا ومتحدانش باید تشکیل شود. سلاح های ارسالی آمریکا و اسرائیل به سوریه وعراق درمدت 6 سال دردست نیروهای داعش است. درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا واسرائیل درکاراست. خون های ریخته شده درمنطقه خاورمیانه به گردن آمریکا ومتحدانش هستند. آمریکا درجنایت های تمام تروریست های شریک است. آمریکا درجنایت های رژیم کودک کش صهیونیستی و عربستان وترکیه شریک است. ما داعش را تروریست نمی شناسیم، آمریکایی ها وغربی ها را تروریست می شناسیم. ما هیچ گروهی درمنطقه خاورمیانه جزء تروریست نمی شناسیم وفقط مدعیان حقوق بشر ومدعیان مبارزه با داعش مانند آمریکا ومتحدانش ،تروریست می شناسیم. که حرف دل مظلومان و مسلمانان