این شبکه اجتماعی عنوان کرد حدود ۴۶۷۶۳ درخواست از سوی مقامات کشورهای مختلف برای استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در برنامه های فیس بوک، مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام به این کمپانی ارسال شده است.

افزایش ۱۳ درصدی درخواست‌ دولت‌ها برای استفاده از اطلاعات کاربران در فیس‌بوک /// تصحیح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات، کمپانی فیس بوک از افزایش 13 درصدی درخواست های دولت ها برای در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران این شبکه بزرگ اجتماعی در نیمه دوم سال 2016 میلادی خبر داد. 

این شبکه اجتماعی، در تازه ترین گزارش خود موسوم به Transparency Report و یا همان 'گزارش شفافیت 'عنوان کرد که در بازه زمانی یاد شده، حدود 46763 درخواست از سوی مقامات کشورهای مختلف برای استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در برنامه های فیس بوک، مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام به این کمپانی ارسال شده است.

این کمپانی همچنین در این گزارش به تعداد پست های حذف شده توسط این شبکه اجتماعی اشاره و عنوان کرد که به دلیل مسائلی همچون تهدیدات تروریستی و برخی اتفاقاتی که این روزها در جهان شاهد آن هستیم، چیزی حدود 55 هزار و 827 پست در شش ماهه دوم سال 2015 حذف شدند که از افزایش دو برابری در مقایسه با نیمه اول سال گذشته خبر می دهند.

در این بین، دولت آمریکا با ثبت 19 هزار و 235 درخواست، در صدر این فهرست قرار دارد که فیس بوک با 81.41 درصد از این درخواست ها موافقت کرده است. ناگفته نماند که این شبکه اجتماعی در صورتی اطلاعات کاربران خود را در اختیار دولت ها قرار می دهد که با حکم دادگاه و مراجع قضایی مربوطه همراه باشد.

از دیگر کشورهایی که بیشترین درخواست را برای استفاده از اطلاعات کاربران داشته اند می توان به هند با 5561، بریتانیا با 4190، آلمان با 3140 و فرانسه با 2711 درخواست اشاره کرد.

کریس سانداربای، از مدیران ارشد کمپانی فیس بوک در این خصوص عنوان می کند:

تیم حقوقی و امنیتی فیس بوک، در کنار پایبندی به تعهد خود در قبال حفاظت از اطلاعات کاربران، تمامی تلاش خود را برای همکاری با مراجع قانونی انجام می دهد. هم اکنون خطرات جدی امنیت عمومی جهان را تهدید می کند و ما امیدواریم که بتوانیم نقشی تاثیرگذار در برگرداندن ثبات و آرامش جهانی ایفا کنیم.

این شرکت روز گذشته نیز، جدیدترین گزارش مالی خود را در سه ماهه نخست سال 2016 میلادی را منتشر و اعلام کرد که توانسته سودی بالغ بر 5.3 میلیارد دلار را بدست آورد که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، افزایش 52 درصدی را نشان می دهد.

ناگفته نماند که مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک در کنفرانسی خبری به علاقه مندان اعلام کرد که می خواهد تا پایان قرن 21 میلادی، تمامی بیماری های جهان را درمان کند.

زاکربرگ

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.