قدس آنلاین- لرستان: استاندار لرستان با بیان اینکه ۶۱۸ پروژه راکد در لرستان شناسایی شده است، از تملک ۶۸ درصد واحدهای اقتصادی راکد این استان از سوی بانک ها خبر داد.

شناسایی ۶۱۸پروژه راکد در لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،استاندار لرستان درجلسه اقتصاد مقاومتی  که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد گفت: لرستان به عنوان استان پایلوت در زمینه اقتصاد مقاومتی از سوی دولت انتخاب شدکه  در این راستا این قول را خواهیم داد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه امیدواریم این امر موجب شود که پروژه ها و طرح های نیمه تمام استان که تکمیل آنها مطالبه مردم بوده را در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به نتیجه مطلوبی برسانیم اظهار داشت: در این راستا احداث شهرک صنعتی پتروشیمی برای صنایع پایین دستی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار یکی از اقدامات در دستور کار است.

وی در ادامه افزود: پتروشیمی لرستان یک واحد کاتولیست خود را با حجم سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان آغاز کرده است که از شما خواستاریم که وزارت نفت و شرکت پتروشیمی را ملزم کنید سرمایه گذاران را به این شهرک معرفی کنند تا ما این صنایع پایین دستی را در استان شکل بدهیم.

استاندار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از لرستان هزار کیلومتر خط لوله نفت و گاز می گذرد گفت: این در حالیست که این یک هزار کیلومتر هیچ گونه سودی  به لرستان نمی رساند و ما تقاضا داریم که خوراک لازم برای سرمایه گذرانی که تمایل دارند صنایع پتروشیمی در استان احداث کنند تامین شود.

بازوند  به ظرفتی های راکد در لرستان و همچنین راه اندازی ستادی برای احیا در این رابطه در استان اشاره کرد و گفت: در مجموع در این ستاد ۶۱۸ پروژه راکد را در این ستاد مشخص کرده ایم که تعدادی از آنها عمرانی بوده و تعطیل شده اند.

وی عنوان کرد: حدود ۶۸ درصد پروژه های راکد از سوی بانک ها تملک و تعطیل هستند که  تقاضا داریم که این واحدها در استان تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه ما بقی پروژه های اقتصادی، دارای معوقات بانکی و چک های برگشتی بوده که بانک ها به آنها تسهیلات نمی دهند گفت: قول می دهیم اگر بانک ها به ما اعتماد کنند و همگرای لازم را داشته باشند حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد آنها را تعیین تکلیف کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.