۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 376513

 شورشيان سوري روزجمعه تهديد كردند اگردمشق درخواست هاي زندانيان زنداني درغرب سوريه را كه دست به شورش زده اند برآورده نكند ، مواضع نيروهاي دولتي را گلوله باران خواهند كرد.

شورشيان سوري تهديد به نقض آتش بس كردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رويترز از بيروت، جناح مخالف اصلي سوريه نيز نسبت به وقوع قتل عام توسط نيروهاي محاصره كننده اين زندان هشدار داده است. 
زندانيان زندان اصلي شهر حماء روز دوشنبه دست به شورش زده و شماري از نگهبانان را در اعتراض به تلاش براي انتقال برخي از زندانيان به يك زندان نظامي در نزديكي دمشق پس از به تعويق افتادن محاكمه آنان به گروگان گرفتند. 
ديده بان حقوق بشر سوريه مستقر در انگليس مي گويد اين اعتراض روزجمعه نيز ادامه داشت و درجريان مذاكرات چندين زنداني نيز آزاد شده اند. 
به گفته اين گروه ، نيروهاي دولتي اين زندان را تحت محاصره خود قرار داده و زندانيان از آن بيم دارند كه اين نيروها پس از ناكام ماندن در تلاش هاي اوليه خود سرانجام سعي در يورش به داخل زندان را داشته باشند. 
وزارت كشور سوريه 'گزارش هاي مربوط به زندان مركزي حماء' را بدون هرگونه توضيحي تكذيب كرد. 
گروه هاي شورشي از جمله احرارالشام در بيانيه اي گفتند در صورت عدم اجابت درخواست زندانيان پايگاههاي نيروهاي دولتي را گلوله باران خواهند كرد. 
درهمين حال كميته عالي مذاكرات جناح مخالف اصلي با ادعاي اينكه نيروهاي دولتي خود را براي يورش به زندان آماده مي كنند نسبت به وقوع يك قتل عام هشدار داد.
كميته عالي اعلام كرد : جامعه بين المللي را مسئول عواقب هرگونه يورش به اين زندان و قتل عام احتمالي زندانيان مي داند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.