به همت بنیاد بركت دو فضای آموزشی در روستاهای اسلام آباد و منگاوی شهرستان ملایر همزمان با سال تحصیلی جدید و در مهرماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به همت بنیاد بركت دو واحد آموزشی در ملایر افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین از ملایر ؛ کاوه برخوردی، مدیر آموزش و پرورش این شهر با اعلام مطلب فوق افزود:   عملیات اجرایی مدرسه 9 كلاسه در روستای اسلام آباد در قالب طرح بنیاد بركت از آبان ماه سال گذشته آغاز شد و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
وی خاطرنشان كرد: 12 میلیارد ریال اعتبار در تعهد بنیاد بركت برای ساخت این فضای آموزشی با زیربنای 775 مترمربع است كه در دو طبقه در حال ساخت است و شهریور ماه امسال افتتاح می شود.
وی افزود: با توجه به اینكه سال تحصیلی آینده تعداد دانش آموزان در مقطع ابتدایی در روستای اسلام آباد به حدود 300 نفر می رسد، طبق اولویت این مدرسه برای دانش آموزان ابتدایی اختصاص داده می شود.
برخورداری تصریح کرد: علاوه بر این به همت بنیاد بركت اسفندماه سال گذشته تعدادی كفش و لباس بین بیش از سه هزار دانش آموز در بخش زند و دهستان ترك شرقی توزیع شد.
وی ساخت سالن ورزشی و نمازخانه را از اولویت های مدارس شهر ملایر برشمرد و گفت: همچنین در زمینه كمك به دانش آموزان مناطق محروم، توزیع پوشاك، تهیه امكانات آموزشی و خدماتی در مدارس شبانه روزی نیاز به كمك و پشتیبانی داریم.
برخورداری با بیان اینكه تعمیر و مقاوم سازی مدارس بویژه در روستاها از دیگر اولویت های مهم ما است، افزود: در حال حاضر بیش از 20 مدرسه در این شهرستان نیاز به تعمیر و مقاوم سازی دارند كه این نیازها از سوی آموزش و پرورش بر اساس اولویت به بنیاد بركت اعلام می شود.
محمد رضا مرادی، معاون فنی و اجرایی اداره كل نوسازی مدارس استان همدان نیز در این خصوص گفت: علاوه بر مدرسه روستای اسلام آباد، مدرسه سه كلاسه در روستای منگاوی با زیربنای 230 مترمربع به همت بنیاد بركت در حال ساخت است.
وی افزود: این فضای آموزشی هم اكنون 40 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و سه میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده و در سال تحصیلی جدید افتتاح می شود.
وی یادآور شد: همچنین برنامه ریزی های لازم برای ساخت مدرسه هفت كلاسه در روستای زمان آباد ملایر با زیربنای 680 مترمربع از سوی بنیاد بركت انجام شده كه هشت میلیارد ریال اعتبار برای آن برآورد شده و منتظر اخذ تاییدیه آن هستیم.
به گفته رئیس آموزش و پرورش منطقه سامن نیز بنیاد بركت قصد دارد در روستای میان زولان آورزمان یك باب مدرسه چهار كلاسه احداث كند.
در حال حاضر 36 هزار دانش آموز در 230 مدرسه در شهر ملایر، هفت هزار دانش آموز در 130 مدرسه در منطقه جوكار و پنج هزارو 600 دانش آموز در 85 فضای آموزشی در منطقه سامن مشغول به تحصیل هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.