به نظر می رسد که ژاپنی بیش تر اوقات خود را با خودروهای الکتریکی می گذرانند.

 دو میلیون ایستگاه عمومی شارژ سریع خودروهای الکتریکی در ژاپن تا سال ۲۰۲۰

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از راشا تودی، ژاپن دارای بیش ترین مصرف کننده ی خودروهای الکتریکی می باشد و براساس آخرین گزارش ها، تعداد پورت های شارژر خودروهای الکتریکی را در پمپ های گاز افزایش داده است.

براساس تحقیقاتی که شرکت خودروسازی نیسان انجام داده است، در حال حاضر در ژاپن، بین هر دو خیابان در محله های مسکونی، یک پمپ وجود دارد که این تعداد به بیش از 40 هزار ایستگاه در کل ژاپن می شود.

از بین 40 هزار ایستگاه سوخت گیری موجود در ژاپن، 34 هزار ایستگاه مربوط به پمپ گاز می باشد.

در حال حاضر، پشتیبانی از خودروهای الکتریکی در ژاپن گسترش یافته است و این امر نیازمند توسعه و افزایش ارائه ی خدمات برای خودروهای الکتریکی می باشد.

از آنجا که خودروهای الکتریکی نیاز به در دسترس بودن پورت های شارژ و نیرو گرفتن از یک باتری قوی هستند، کمپانی نیسان تصمیم گرفته است که زیرساخت های شارژ را در ژاپن توسعه دهد.

به این ترتیب، کمپانی نیسان، مشکل در دسترس بودن شارژر خودروهای برقی را در ژاپن حل کرده است.

پیش از این، برای شارژ خودروهای الکتریکی در ژاپن، تنها از ایستگاه های خانگی استفاده می شد، اما اکنون در این کشور، پمپ های عمومی شارژ سریع خودروهای الکتریکی در دسترس می باشد.

تعداد ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی در ژاپن، 6 هزار و 469 ایستگاه می باشد و در مقابل، این تعداد در اروپا، 3 هزار و 28 ایستگاه و در سرتاسر آمریکا، هزار و 686 ایستگاه می باشد.

ژاپن اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2020، تعداد دو میلیون ایستگاه عمومی شارژ سریع خودروهای الکتریکی در کشور خود داشته باشد.

انتظار می رود که تا پایان دهه ی فعلی، میزان فروش وسایل نقلیه ی الکتریکی در ژاپن 50 درصد افزایش داشته باشد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.