نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به بیانات هفته جاری مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف ، گفت: آنچه از این سخنان حکیمانه می توان نتیجه گرفت آن است که درمقابل دشمنان انقلاب باید غیر قابل نفوذ بود.

 در مقابل دشمنان باید غیرقابل نفوذ بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: از مجموع این بیانات می توان دریافت که در مقابل دشمن که با تمام قوا قصد نفوذ در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز را دارد باید غیر قابل نفوذ بود. 
وی اظهار داشت: باید شعار های راهنما را درک و برای دیگران تبیین و روشن کرد، گاهی دشمن با صراحت به شعارها توجه و تعرض کرده و بر علیه انقلاب اسلامی اقدام می کند. 
نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: نجات فلسطین و رهایی قدس شریف که یکی از اهداف ما است و توجه به اصل ولایت فقیه از شعارهای راهنمای انقلاب است .
وی گفت: شعارهای انقلاب کدگذاری مسیر انقلاب تا رسیدن به مقصد است و یکی از مواردی که در این راه مورد توجه دشمن بوده استکبار ستیزی است چرا که ملت ایران زیر بار زور نمی رود و این موضوعات برگرفته از تعالیم اسلام است. 
امام جمعه کرج افزود: تلاش دشمن بر این است که نسل امروز ما از شعارها فاصله بگیرد و به تدریج تحت سلطه دشمن قرار گیرند ولی غافل از اینکه طبق تعالیم قرآن استکبار ستیزی تمام وجود ما را پر کرده و از اعماق وجود در این راه حرکت می کنیم.
امام جمعه کرج با تبریک انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بیگانگان از مدت ها پیش در زمینه انتخابات مجلس خبرگان و ایجاد تفرقه تبلیغات گسترده ای به راه انداختند اما سیلی خوردند.
وی افزود: خبرگان رهبری ، مجلسی انقلابی است و تلاش دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.
امام جمعه کرج با اشاره به پیروزی های به دست آمده درعراق گفت: دولت عراق توانست آزاد سازی برخی از نقاط عراق را انجام دهد و در این راه نباید به دولت استکباری تکیه شود و مردم عراق باید این اقدام را خودشان انجام دهند تا اسلام از این جرثومه فساد و پلیدی نجات پیدا کند.
وی به آغاز بکار مجلس دهم از فردا شنبه اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن توجه به عزت ملی به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم باشند.
وی ادامه داد: همچنین نمایندگان مجلس باید در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علم و فناوری کوشا بوده و ضمن پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری برای ریشه کنی این معضل اقدام کنند. 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید های اقتصاد مقاومتی از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است، گفت: شناسایی این نباید ها بسیار مهم بوده و اقدام در رابطه با آنها بسیار حائز اهمیت است و اقدام و عمل یعنی به یکایک بندهای اقتصاد مقاومتی به حقیقت عمل شود.
امام جمعه کرج با تاکید بر احیای بخش های اقتصادی که قبلا در آنها سرمایه گذاری شده، اظهارداشت: تاکنون در امر نیروگاه سازی در کشور اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و در استان البرز نیزگروه صنعتی مپنا جزو بهترین ها در جهان بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد که سرمایه گذاری خارجی نباید در مراکزاقتصادی که توان و ظرفیت داخلی برای پیشبرد آن وجود دارد ، صورت گیرد زیرا این رویه سبب از بین رفتن بومی سازی می شود. 
حجت الاسلام حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مناسبت دهه آخر شعبان برای بهسازی و بهینه سازی مساجد است که باید به این مهم را اهتمام داشته باشیم چراکه نظافت مسجد مساله بسیار حائز اهمیتی است.
وی افزود: دراستان البرز تشکلی برای ساماندهی مساجد به وجود آمده و قصد دارد با کارهای نو و اساسی اقداماتی را انجام دهد.
امام جمعه کرج گفت: اکنون در کرج با توجه به کثرت جمعیت ، 100 مسجد کم داریم که باید برای جبران این ضعف اقدام کردزیرا مسجد یک نهاد دینی، سیاسی و اجتماعی بوده و باید به آن پرداخت.
وی با اشاره به اینکه نیکو سخن گفتن به معنای خوش آمد مردم نیست بلکه مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: باید در نظر داشت که سخن خوب و پسندیده آن است که برای مردم مفید واقع شود البته شاید به صورت مقطعی شیرین نباشد ولی در آینده عواید شایسته ای برای جامعه در بر داشته باشد.
وی ادامه داد: در مقام امر به معروف و نهی از منکر باید موازین شرعی رعایت شود و در چهارچوب احکام اسلام عمل کرد از این رو جهاد در راه خدا نیز نباید از محدوده خارج شود و لازمه این کار تقوا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.