فراخوان بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «نمایش مهر، بر صحنه کودکی» در ۱۰ بخش منتشر شد.

فراخوان ۲۳امین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را با شعار «نمایش مهر، بر صحنه کودکی» در آذرماه  1395 همزمان با سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) در شهر تاریخی همدان برگزار می‌کند.

در این فراخوان حمایت از آثار هنری خلاق و آموزش و تربیت نسل آینده فرزندان ایران اسلامی به عنوان هدف جشنواره معرفی شده است. موضوع و مضامین آثار شرکت‌کننده در جشنواره آزاد است لیکن آثار با مضمون اخلاق و مهرورزی و سنت اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، خانواده، نشاط و امید در فضای جامعه، به شکل آثار خلاقانه و پرمخاطب در اولویت انتخاب خواهد بود.

جشنواره بیست و سوم در 10بخش تخصصی  مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی، مسابقه عکس و پوستر تئاتر، تئاتر بین‌الملل، تئاتر دانش‌آموزی،  بخش ویژه (صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران)، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

برپایی بخش ویژه صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران از جمله بخش‌هایی است که برای اولین بار و به مناسبت این رویداد هنری در جشنواره برگزار خواهد شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی پذیرش آثار چاپ شده به فراخوان افزوده شده است و دوره بیست و سوم  شاهد برپایی بخش مسابقه پوستر و عکس به شکل بین المللی خواهد بود. این دو بخش به صورت دو سالانه برگزار می‌شود.

موضوع و مضامین آثار شرکت‌کننده در جشنواره آزاد است لیکن آثار با مضمون اخلاق و مهرورزی و سنت اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، خانواده، نشاط و امید در فضای جامعه، به شکل آثار خلاقانه و پرمخاطب در اولویت انتخاب خواهد بود.
بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، با دبیری شهرام کرمی در آذرماه 1395 و در استان همدان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.