نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دشمنان و فتنه گران درصدد ایجاد شبهه در بخش متشابهات نظرات امام(ره) هستند تا آن را مطابق میل خود تبیین کنند.

فتنه گران درصدد شبهه افکنی در بخش متشابهات نظرات امام هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه این هفته اصفهان در مسجد امام (ره) اصفهان با تاکید براینکه اصول امام (ره) اصول انقلاب است، افزود: امام یا هر مرد الهی دیگر مانند قرآن دارای دو وجه محکمات و متشابهات هستند و هدف دشمنان ایجاد شبهه در بخش متشابهات است اما ما نباید چنین اجازه ای بدهیم. 
وی یادآور شد: برگزاری مراسم ارتحال امام تنها برای سالروز درگذشت یک بزرگمرد نیست بلکه برای زنده نگه داشتن مبانی اسلامی و اصول امام خمینی(ره) و آموزش این اصول به جوانان است.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: رهبر معظم انقلاب نیز امسال به نحوی به این اصول اشاره کردند.
وی با بیان اینکه برای تداوم انقلاب اسلامی نیاز است محکمات و اصول امام حفظ و زنده نگه داشته شود، افزود: یکی از اصول امام خمینی(ره) اثبات اسلام ناب محمدی و نهی اسلام آمریکایی(جدایی دین از سیاست) است. 
وی تصریح کرد: اعتماد به خداوند از اصول اعتقادی امام راحل است و تمام بیانات ایشان حتی در موضوع سیاست نیز عین قرآن بود. 
امام جمعه اصفهان گفت: اعتماد به نیروی مردم و سپردن امور به مردم، طرفداری جدی از مستضعفان جهان و فقرا، مخالفت با نابرابری اقتصادی و افراطی گری و تجمل گرایی و مخالفت با تسلط کفار از دیگر اصول اجتماعی و اعتقادی و سیاسی بنیانگذار انقلاب اسلامی است. 
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به نامگذاری هفته منتهی به ماه مبارک رمضان به نام هفته مساجد افزود: در این هفته مساجد غبارروبی و آماده استقبال از ماه رحمت و برکت می شود. 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: همه دست اندرکاران در تلاش هستند تا نماز جمعه هفته آینده اصفهان در ماه مبارک رمضان برای نمازگزاران روزه دار در فضایی بزرگتر و مسقف و با سایه گسترده برگزار شود. 
وی ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز باید برای افزایش تعداد اتوبوس های جابجاکننده نمازگزاران به مسافت دورتر از میدان امام (ره) اقدام کند. 
وی همچنین با هشدار در باره روزه خواری در ملاعام در ماه رمضان گفت: اصفهان شهری اسلامی است و باید در ماه رمضان نیز جامعه ای اسلامی جلوه کند. 
آیت الله طباطبایی نژاد به حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهر اشاره و خاطرنشان کرد: اغذیه فروشی ها نیز نباید به این دلیل در ماه رمضان باز باشند و گردشگران باید در زمان مناسب و افطار تا سحر اغذیه مورد نیاز خود را تهیه کنند. 
وی تصریح کرد: روزه خواران در ملاعام و افرادی که در پارک ها و خودرو به غذاخوردن یا استعمال دخانیات اقدام می کنند باید حداقل برای ساعاتی مانند توقیف موقت خودرو، جریمه شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.