۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 388695

با خروج اعضای هیئت ریاض در کمیته ریاض از مذاکرات کویت، تلاش‌ها برای تبادل صدها اسیر در آغاز ماه مبارک رمضان با شکست مواجه شد.

کارشکنی‌های چندباره هیئت ریاض در کویت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در راستای تلاش‌های هیئت ریاض برای به شکست کشاندن مذاکرات صلح کویت، شماری از اعضای این هیئت در کمیته اسرا و زندانیان، کویت را ترک کردند و در نتیجه تلاش‌ها برای تبادل صدها اسیر در آغاز ماه رمضان با شکست مواجه شد.

منابع آگاه گفتند که عز الدین الاصبحی و میرفت مجلی از اعضای هیئت ریاض در کمیته اسرا و زندانیان، کویت را ترک کردند.

پیش از این هیئت ملی یمن آمادگی خود را برای تبادل 1000 اسیر و زندانی اعلام کرده بود، اما هیئت ریاض در روند تبادل اسرا مانع ایجاد کرد و از ارائه آمارهای اسرای ارتش یمن و کمیته های مردمی خودداری کرد و فقط به گرفتن 137 اسیر از ارتش و کمیته های مردمی یمن اعتراف کرد. با وجود این، هیئت ملی یمن بار دیگر آمادگی خود را برای تبادل اسرا به تعدادی که هیئت ریاض آن را مشخص کرده بود، اعلام کرد.

قرار بود که در جلسه امروز یکشنبه، نماینده سازمان ملل متحد در کمیته اسرا و زندانیان تاریخ آزادی سری اول اسرا را اعلام کند.

این در حالی است که منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن در نشست اضطراری خود با مشاورانش که روز گذشته آن را در واکنش به سفر رئیس هیئت انصارالله به عربستان برگزار کرد، تلاش کرد که هیئتش را از مشورت‌های کویت خارج کند، اما عربستان با این تصمیم وی به شدت مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی از عبدربه منصورهادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن خواست که دولتش را به عدن در جنوب این کشور بازگرداند.

مذاکرات صلح یمن در کویت 21 آوریل [دوم اردیبهشت ماه] آغاز شد و با وجود کارشکنی های مدام هیئت ریاض، همچنان ادامه دارد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.