قدس آنلاین: برای نخستین بار در سطح شرکت ملی گاز ایران سامانه" مدیریت یکپارچه دستگاه ها و نیروهای نشت یاب" در شرکت گاز استان اصفهان راه اندازی و بهره برداری گردید.

بهره برداری از سامانه مدیریت یکپارچه دستگاه ها و نیروهای نشت یاب

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مدیریت منابع از مهمترین وظایف سازمانی به شمار می رود، سازمان ها با به کارگیری الگوهای بهینه در فرآیندهای عملیاتی و خدماتی، مدیریت زمان و منابع انسانی و تجهیزات به رشد و بالندگی دست می یابند و مدیران با بهره گیری از فن آوری های جدید و ابزار پیشرفته در صدد هستند تا توان مدیریتی خود را ارتقاء داده و به زیرمجموعه تحت نظارت خود بدون محدودیت های مربوط به پیچیدگی فرآیندها و پراکندگی جغرافیایی تسلط یابند.

امروزه سیستم های ردیابی اتوماتیک با کمک سیستم های اطلاعات جغرافیایی و فناوری GPS به آسانی در دسترس سازمان ها قرار گرفته تا با مکان یابی، به ارائه سرویس ویژه در موقعیت های مورد نظر بپردازند.

با افزایش جمعیت و در پی آن گسترش شبکه ها و تاسیسات گازرسانی در شهرها و روستاهای استان نگهداری ، مدیریت و کنترل بیش از 30 هزار کیلومتر شبکه رو و زیر زمینی گازدار، بیش از 2هزار و 300 ایستگاه مختلف اعم از CGS، CGS/TBS ، TBS،  MS،  MRS  امری  ضروری وحیاتی است.

در همین راستا، سامانه یکپارچه مدیریت دستگاه ها و بازرسان کنترل نشت، با حضور رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران و هیات همراه، مدیرعامل و جمعی از مسئولین شرکت گاز استان اصفهان، در خرداد ماه جاری افتتاح و رونمایی گردید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با استفاده از این سامانه اعمال نظارت دقیق و آنلاین بر فعالیت بازرسان کنترل نشت و دستگاه های نشت یابی، ارسال اطلاعات دستگاه های نشت یاب به صورت آنلاین به سرور مرکزی، ارسال هشدار به واحدهای ذیربط در صورت اعلام نشتی درجه یک، مشاهده مسیر حرکت نشت یاب ها، تهیه انواع گزارش مدیریتی از  عملکرد  نشت یابی و بایگانی الکترونیکی اطلاعات، تجمیع اطلاعات در یک پایگاه داده ( Database ) مرکزی، مستند سازی گزارشات و افزایش بهره وری  با سرعت و کیفیت بالایی محقق خواهد شد.

سید مصطفی علوی، در خصوص کارکرد این سامانه گفت:  با نصب سیستم ردیاب روی دستگاه های  نشت یابی  و تحویل  GPS  مخصوص عملیات  نشت یابی  به بازرسان  کنترل نشت ،مشخصات کامل  نشت یاب ها و داده های ثبت شده در سیستم  GPS  اعم از ؛ نشت های  هوایی و زمینی ،موارد ناایمن همراه با فیلم و عکس، درجه نشت های مشخص شده، نوع شبکه، سایز شبکه، فشار شبکه و ... از طریق سخت افزار بصورت آنلاین در اختیار مدیر سیستم  قرار می گیرد. 

وی، با اشاره به اینکه روزانه 32  نفر از شبکه های گازدار و 6 نفر در ایستگاه های گازرسانی سطح استان عملیات بازرسی و کنترل نشت را برعهده دارند، اظهار داشت:  هریک از این 32 نفر  روزانه 5 کیلومتر از شبکه گازدار را به صورت پیمایشی مورد گازسنجی و نشت یابی قرار می دهند.

علوی گفت: سالانه یک بار کل شبکه گازدار سطح استان و یک بار نیز تمامی ایستگاه های گازرسانی موجود در سطح استان  نشت یابی می شود.

وی از تلاش های واحدهای مرتبط و کارشناسان واحد بازرسی و کنترل نشت که در راه اندازی این سامانه هوشمند تلاش نمودند تشکر و قدردانی داشت واعلام آمادگی خود را  در ارتباط با هرگونه همکاری و پیاده سازی سیستم مذکور در مجموعه شرکت ملی گاز ایران را اعلام نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.