قدس آنلاین-اراک-الهه موحد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک دوشنبه برای دومین روز متوالی برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

کیفیت هوای اراک برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم است

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق موجود در هوای اراک در ساعت هفت صبح امروز به بالاتر از استانداردهای زیست محیطی رسیده که برای سلامت زیان دارد.

وی بیان کرد: میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک در این ساعت به ۴۲ میکروگرم بر متر مکعب رسید، در حالیکه استاندارد زیست محیطی سنجش این آلاینده در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: روز گذشته (یکشنبه) نیز میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک در بالاترین حد به ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به دلیل ریز بودن بیش از حد، با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و استنشاق مستمر و طولانی مدت آن برای سلامت زیان دارد.

وی به گروه های حساس جمعیتی نظیر کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی توصیه کرد که از حضور در فضاهای آزاد و پرتردد شهر به جز موارد اضطراری خودداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.