غرضی تأکید کرد که با کنار هم گذاشتن ادلّه مختلف، جعل سند سیا و بی‌بی‌سی علیه امام خمینی کاملاً مشخص می‌شود.

قطعاً امام نامه‌ای به کارتر و کندی ننوشت/ کاملاً مشخص است که سیا و بی‌بی‌سی جعل سند کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد غرضی از اعضای دفتر امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو بود که با پرواز انقلاب و در معیت امام راحل به ایران آمد. او که با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» گفت‌وگو  کرده، می‌گوید حرفهای زیادی از آن دوران برای گفتن دارد. خبرنگار تسنیم با غرضی به بررسی جعل سند بخش فارسی «بی‌بی‌سی» رسانه رژیم سلطنتی انگلیس درباره ارتباط امام خمینی(ره) با رئیس جمهور وقت آمریکا پرداخته است. غرضی در ابتدای سخنانش درباره این جعل سند انگلیسیها، گفت: از ابتدای شروع نهضت در سال 1340 و مبارزه امام خمینی با لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی، رادیو انگلیس، رادیو مسکو، رادیو اسرائیل و رادیو دویچه‌وله آلمان دائماً حرفهایی می‌زدند که با واقعیتهای ایران تطبیق نداشت.
وی با تأکید بر اینکه بیگانگان و رسانه‌هایشان هرگز تصور نمی‌کردند که 15 خرداد 1342 مبدأ تاریخ انقلاب اسلامی شود، خاطرنشان کرد: به یاد دارم رادیو مسکو عصر 15 خرداد، این حرکت را عقب‌گرایانه وصف کرد و شاه و درباریان هم آن را «ارتجاع سرخ و سیاه» می‌نامیدند. وزیر نفت در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه از سال 56 برخی جواسیس در پوشش خبرنگار و برخی شخصیتهایی که در آمریکا اعتبار داشتند، دائم به نجف و نوفل لوشاتو می‌آمدند و بحثهای مفصلی را با اعضای دفتر امام مطرح می‌کردند، خاطرنشان کرد: بنده در آن مقطع در بیت حضرت امام به‌عنوان مترجم و گزارشگر حضور داشتم و برخی اوقات به‌عنوان واسطه به کشورهای دیگر می‌رفتم. من در آن زمان هرگز ندیدم که فرستاده کارتر به دفتر امام بیاید و یا نامه‌ای برای ایشان بفرستد. عضو دفتر امام در نوفل لوشاتو یادآور شد: یک بار قطب‌زاده در فرانسه خودش را به‌عنوان سخنگو معرفی کرد. حضرت امام به من دستور داد تا نامه‌ای از طرف ایشان بنویسم و به جایی که قطب‌زاده به‌عنوان سخنگو معرفی شده بود، بردم که گفتم امام سخنگو ندارد.
وزیر پست و تلگراف دولت ششم با اشاره به اینکه افراد زیادی در دفتر حضرت امام در نوفل لوشاتو  رفت و آمد داشتند، خاطرنشان کرد: روزهایی در نوفل لوشاتو بیش از 1000 غذا تهیه و توزیع می‌شد و مرحوم شهید عراقی و مرحوم اسلامی مسئولیت تنظیم این کارها را به‌عهده داشتند. افراد زیادی در آنجا حضور پیدا می‌کردند اما قطعاً می‌دانم که امام نه نامه‌ای به کارتر و نه نامه‌ای به کندی نوشتند. غرضی متذکر شد: شاید برخی افراد که وابسته به سرویسهای امنیتی بوده‌اند و در آن مقطع در بیت امام رفت و آمد داشته‌اند  ادعاهایی بکنند و امروز بخواهند آنها را  به‌صورت سند در بیاورند که معتقدم اصلاً این سند‌سازیها ارزشی ندارد. وی با بیان اینکه اگر نامه‌ای از حضرت امام وجود دارد از خط آن کاملاً پیداست، خاطرنشان کرد: کارهای امام همه منظم بود و نامه‌هایی که می‌نوشتند همه ثبت  و ضبط می‌شد. خط امام، خط مشخصی بود و معلوم می‌شود که این نامه متعلق به کیست. ما تمام مدتی که در پاریس خدمت امام بودیم دستگاه تایپ نداشتیم و هرچه بود یا دستخط ایشان بود و یا سخنرانیهایی که از نوار پیاده می‌شد و یا اعلامیه‌ها که خط آنها نیز مشخص بود. وی در ادامه تأکید کرد: با کنار هم گذاشتن این ادلّه، جعل سند سیا و بی‌بی‌سی کاملاً مشخص می‌شود.
عضو دفتر امام در نوفل لوشاتو درباره اتهام بی‌بی‌سی به مرحوم میرزا خلیل کمره‌ای و اینکه وی نامه امام را در سال 42 به سفارت آمریکا برده است، یادآور شد: به هیچ وجه ارتباط وی را با سفارت آمریکا تأیید نمی‌کنم. وی درباره شخصیت میرزا خلیل کمره‌ای اظهار کرد: در سال 43 مرحوم آیت‌الله طالقانی و سران نهضت آزادی محاکمه شدند و محاکمه آنها بیش از هشتاد جلسه طول کشید که من در اکثر جلسات شرکت داشتم. در یکی از جلسات محاکمه، آقامیرزا خلیل را دیدم که شرکت کرده‌اند. این نشان می‌داد که وی هم نسبت به اتفاقات داخلی حساس بود و هم به آیت‌الله طالقانی علاقه‌مند است. غرضی در خاتمه با اشاره به ادعای ارتباط آیت‌الله کمره‌ای با دربار شاه نیز گفت: میرزا در بین روحانیون احتیاج مادی نداشت و این حُسن ایشان بود. اینکه که وی با دربار رابطه داشته باشد و یا از دربار پیش وی بیایند خیلی تفاوت دارد. ایشان شخصیتی نبود که خودش به دربار برود بلکه ممکن است درباریان به خانه وی رفته باشند چراکه از روحانیون معتبر تهران بود و مقلدان زیادی داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.