امام جمعه بجنورد گفت: باوجود تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج فرهنگ اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه متاسفانه هم اکنون شاهد مظلوم واقع شدن این مقوله در کشور هستیم.

فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: باید از طریق فرهنگ، اسلام ناب محمدی را در کشور نهادینه کرد.
وی خطاب به نمایندگان جدید مجلس دهم اظهار کرد: ثبت نام کردن تنها یک نفر از نمایندگان در کمیسیون فرهنگی نشان از کم اهمیت بودن حوزه فرهنگ در نزد نمایندگان دارد و در این زمینه باید تاسف خورد که نمایندگان چقدر به حوزه فرهنگ بی تفاوت هستند.
وی افزود بیشتر نمایندگان در کمیسیون های امنیت خارجی و داخلی و همچنین برنامه و بودجه ثبت نام کرده اند و عضو نبودن این نمایندگان در کمیسیون فرهنگی نشان از این دارد که مقوله فرهنگ نون و آب ندارد و هر حوزه ای که مظلوم واقع می شود باید روحانیت بار آن را بر دوش بکشد.
امام جمعه بجنورد گفت: نمایندگان وظیفه دارند علاوه بر قانونگذاری، جهت فرهنگی جامعه را هم مشخص کنند.
حجت الاسلام یعقوبی گفت: مقوله مهم دیگری که مسئولان باید بیشتر به آن رسیدگی کنند اقتصاد مقاومتی است و در این راستا مسئولان با روحیه ای جهادی همانند اوایل انقلاب کوشا باشند.
خطیب جمعه بجنورد، کشاورزی و باغداری را زمینه ساز اقتصاد مقاومتی در استان دانست و تصریح کرد: مسئولان شرایط را برای این قشر زحمتکش فراهم کنند تا کمر آن ها زیر بار اقساط بانکها شکسته نشود زیرا که کشاورزان ، دامداران و باغبانان مولد اقتصاد مقاومتی در استان هستند. 
وی با تبریک ماه مبارک رمضان به تمام مسلمانان، این ماه را ماه سازندگی و سوزندگی نامید و اظهار کرد: رمضان ماه سازندگی قلبها و جانهاست و ماه سوزاندن گناهان است؛ رمضان ماه آموزش و پرورش است.
وی تصریح کرد:علاوه بر امیدواری به خدا ، به حسن اخلاق و حسن نیت هم که به عنوان شاخصه هایی اصلی اسلام است در این ماه بیشتر توجه شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نقش نیت در زندگی انسان بسیار مهم است، نیتهایمان راصاف کنیم و با خلوص پاک در این ماه مبارک به دیدار خداوند برویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.