قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در نشست با رئیس هیأت کشتی استان گفت‌: آینده کشتی آذربایجان‌شرقی در دست مربیان جوان و علمی خواهد بود.

آینده کشتی آذربایجان‌شرقی در دست مربیان جوان و علمی خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  جمشید نظمی گفت: کشتی آذربایجان‌شرقی در حال طی مسیر تغییر کشتی سنتی به کشتی علمی‌ با مربیان جوان‌ است و در این راه نیز مقاومت‌هایی دیده می‌شود، ولی کشتی آذربایجان‌شرقی به تغییر روند حرکتی به سوی علمی شدن با مربیان جوان نیاز دارد که این دو ظرفیت جوانانی و علم به روز کشتی استان را می‌تواند به اهداف قابل دستیابی برساند.

وی افزود‌: دیدگاه مدیریتی و اجرایی ورزش استان به کشتی آذربایجان‌شرقی بسیار مثبت و روشن بوده و در آینده خبرهای بسیار خوبی از کشتی استان در جهان به گوش خواهد رسید.

نظمی اظهار داشت‌: کشتی آذربایجان‌شرقی توان تبدیل شدن به قطب کشتی کشور را دارد، ولی این اقدامات زمانبر و نیاز به یک سیاست راهبردی ویژه دارد که حتی اگر نتوانیم به استان‌های قدرتمند برسیم دوشا دوش این استان‌ها حرکت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود‌: ‌کشتی استان باید به سمت کسب مدال در بازیهای آسیایی جاکارتا و المپیک بعدی گام بردارد و برای المپیک 2016 ریو نیز‌، پرویز هادی توانایی حضور در ترکیب تیم ملی و حتی کسب مدال طلا را دارد.

نظمی در ادامه اظهار داشت‌: در سند توسعه ورزش استان کسب مدال طلای المپیک یکی از اهداف مهم ورزش استان بشمار می‌رود و کشتی آذربایجان‌شرقی در سال‌های نه چندان دور یکی از قطب‌های کشور بوده و قهرمانان به نام و بزرگی را برای کشتی جهان معرفی کرده است و در سال‌های 89  تا 94‌ روند موفقیت کشتی آذربایجان‌شرقی آغاز شده و مدال‌های طلای پرویز هادی‌، مصطفی قیاسی‌، حامد منافیان‌، شایان عفیفی و یونس سرمستی در آسیا و جهان گواهی بر این مدعاست.

وی تصریح کرد: کشتی آذربایجان‌شرقی از مرکزیت خارج خواهد شد و تمام توان و پتانسیل کشتی استان بر شهرستان‌ها و استعدادیابی  خصوصا شهرستان‌های دارای استعداد متمرکز خواهد شد و استعدادیابی و اردوی‌های شبانه روزی کشتی در شهرهای استان دایر می‌شود.

در این نشست اکبر فرج الهی معاون امور ورزشی‌، اکبر وظیفه‌خواه رئیس هیات‌، ابراهیم فیروزی رئیس گروه توسعه ورزش همگانی‌، جواد امان‌زاده رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی‌ و خانم علیزاده مسؤول امور ورزش بانوان نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.