سفره های ساده افطار در ۴۳ بقعه ۱۹ شهرستان خراسان رضوی برپا می شود.

برپایی سفرهای ساده افطار در ۴۳ بقعه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مراسم افطاری ساده در 43 بقعه متبرکه 19 شهرستان استان برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، سفره های افطار ساده در شهرستان های مشهد، بردسکن، بجستان، تایباد، تربت حیدریه، تربت جام، جوین،چناران، خلیل آباد، داورزن، درگز، رشتخوار، سبزوار، طرقبه و شاندیز، کاشمر، کلات، گناباد، نیشابور برگزار می شود.
این گزارش می افزاید 43 بقعه متبرکه میزبان سفره های ساده افطار در این شهرستان ها  می باشد که از بقاع شاخص می توان به بقاع متبرکه بی بی حسنیه(س) تربت حیدریه، امامزاده محمد(ع) درگز، امامزاده شعیب(ع) سبزوار، امامزادگان یاسر و ناصرعلیهما السلام، امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر، علامه بهلول و امامزاده سلطان محمد عابد(ع)کاخک گناباد، امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام، امامزاده سید محمد ،امامزاده یحیی میامی، خواجه اباصلت و خواجه مراد علیهم السلام مشهد اشاره کرد.پ
در برخی بقاع متبرکه به مدت 30 شب سفره افطاری برپاست و در سایر بقاع به فراخور موقعیت منطقه و حضور خیرین در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب های قدر این مراسم برگزار می شود.
گفتنی است در مجموع 542 سفره افطاری ساده به همت خیرین و برخی از محل موقوفات مرتبط در بقاع متبرکه خراسان رضوی در ماه رمضان امسال برپا می شود.
خاطرنشان می شود خادمین در بقاع متبرکه با نان، پنیر، سبزی، خرما، سوپ و عدسی به همراه چای و شربت زائرین روزه دار را پذیرایی می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.