۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 396462

جدایی علی دایی از صبای قم و انتخاب عبدالصمد مرفاوی به عنوان سرمربی این تیم تقریبا قطعی است.

علی دایی بدون تیم می ماند؟

به گزارش قدس آنلاین،  زمانی که اسپانسر فصل گذشته صبای قم به خاطر اختلاف با علی دایی، این تیم را ترک کرد، گفته می‌شد دوستان دایی قصد دارند سهام باشگاه قمی را بخرند تا این تیم همچنان با آقای گل جهان ادامه دهد. طولی نکشید که خبر رسید خریدار جدیدی برای صبا پیدا شده که خیلی‌ها تصور می‌کردند او همان دوست علی دایی است اما طولی نکشید که این خبر تکذیب شد. در خبر تکذیب این مساله، آمده بود خریدار جدید همان گزینه خریداری ملوان است، یعنی جواد شهبازی.

بعد از این اتفاق هم طولی نکشید که یکسری اختلافات، علنی شد. شهبازی در مصاحبه‌ای تند علیه دایی موضع گرفت و گفت که قصد ندارد با این سرمربی ادامه دهد. این در حالی بود که دایی کارش را با صبا شروع کرده بود و حتی چند بازیکن جدید هم جذب کرده بود که همه آنها گفته بودند به خاطر دایی به این تیم آمدند. در هر صورت، با صحبت‌های خریدار جدید، علی دایی بدون سر و صدا کنار رفت. بعد از آن هم بازیکنان جدید، یکی پس از دیگری کنار کشیدند و با دیگر تیم‌ها مذاکره کردند.

نکته جالب این بود که علی دایی برخلاف همیشه این بار سکوت کرد و جوابی به صحبت‌های شهبازی نداد. این مساله باعث شده بود که احمد ابراهیمی سرپرست سابق تیم ملی کشورمان که دوستی نزدیکی با دایی دارد، واکنش نشان دهد و جواب شهبازی را بدهد. ابراهیمی در حرف‌هایش به نکته‌ای اشاره کرد که باعث نگرانی خیلی‌ها شد. او گفت شرکت‌هایی که جواد شهبازی از آنها نام می‌برد اصلا وجود ندارد و او حتی قدرت خریدن یک تیم محلی را ندارد چه برسد به صبا.

با این صحبت‌ها، خیلی‌ها فکر می‌کردند صبا هم به درد نفت تهران دچار شده و به احتمال زیاد یا منحل می‌شود یا اینکه مثل چند فصل گذشته با بی‌پولی و مشکلات مالی زیاد ادامه می‌دهد. آن هم فقط برای ماندن در لیگ برتر. این مساله نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده بود اما انگار موضوع آنطور هم که همه تصور می‌کردند نبود. ظاهرا جواد شهبازی فقط به دنبال کنار گذاشتن علی دایی بود تا یک سرمربی جدید به صبا بیاورد. در ابتدا گزینه‌های زیادی برای تیم قمی مطرح می‌شد.

گزینه‌هایی مثل منصور ابراهیم‌زاده، ساکت الهامی، پرویز مظلومی و... اما هیچ کدام از گزینه‌ها ظاهرا مورد تایید شهبازی نبود و گفته می‌شود صمد مرفاوی بیشتر از هر گزینه‌ای به صبا نزدیک شده. همان سرمربی که 2 فصل گذشته هدایت صبای قم را به عهده داشت و با اینکه در این تیم موفق بود اما در نیم فصل آن را ترک کرد و به پیکان رفت. حالا بار دیگر این فرصت در صبای قم برای مرفاوی ایجاد شده اما باید دید این سرمربی با وضعیتی که در تیم وجود دارد، می‌تواند کار کند؟ او فرصت نقل و انتقالات را از دست داده و البته یکسری بازیکنان را جدا شده از تیم می‌بیند. بازیکنانی مثل فرید بهزادی‌کریمی و محمد آرام‌طبع که فصل گذشته جزو بهترین‌های صبا بودند.

به جز این نفرات، بازیکنانی که با تیم توافق کرده بودند هم جدا شدند. نفراتی مثل محسن فروزان و امیرحسین صادقی که تیم آینده خود را تقریبا مشخص کرده‌اند. حالا صبا مانده و یک تیم نصف و نیمه. باید دید صمد می‌تواند مثل 2 فصل گذشته با یکسری بازیکن کم نام و نشان بار دیگر تیم را به موفقیت برساند یا نه. این شرایط خیلی سخت است اما هیچ بعید نیست که مرفاوی هدایت صبا را به عهده بگیرد. اگر صمد سرمربیگری صبا را قبول کرد که هیچ اما اگر این اتفاق نیفتاد شاید ساکت الهامی هدایت این تیم قمی را به عهده بگیرد که همه اینها به معنای این است که علی دایی به احتمال زیاد فصل آینده بدون تیم خواهد ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.