قدس آنلاین/ مهدی شهرآبادی: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور (در مجاورت اقیانوس هند) است و همین امر سواحل صخره ای را در این منطقه بوجود آورده که امواج پس از برخورد با آنها گاه تا پنج متر اوج می گیرند.

 سواحل چابهار، چشم انتظار گردشگران خارجی

بر اساس این گزارش، گِل افشانها، سواحل صخره ای و زیبا، مساجد زیبای محلی، بافت سنتی و زندگی دیدنی بلوچها با کپرهای خود، جنگل‌های حرا، تالاب لیپار، تمساح منحصر به فرد پوزه کوتاه، درخت انجیر معابد و آثار فراوان تاریخی از جمله جاذبه‌های توریستی این بندر زیبا هستند.

شهر و بندر زیبای چابهار در جنوب شرق کشور و در حاشیه‌ دریای عمان دارای بهترین کرانه اقیانوسی و معتدلترین و بهترین آب و هوا در سواحل جنوب کشور است که این نقطه از کشور را برای گردشگران جذاب ودیدنی کرده است.

همجواری با ساحل زیبای مکران( دریای عمان)، موقعیت ویژه ای را برای بهره برداری‌ جهانگردان و گردشگران به عنوان تفریح گاهی طبیعی و همچنین استفاده از انواع ورزش‌های آبی به ویژه در این ایام فراهم آورده است.

در این زمینه مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان می گوید: موضوع گردشگری دریایی مبحثی است که برای رونق آن ارگان های مختلفی دخالت دارند و توسعه آن از عهده یک ارگان مشخص خارج است.

کامبیز مشتاق گوهری بر ضرورت همکاری های فرابخشی در این راستا تاکید کرده ومی افزاید: هم اکنون نیز به منظور رونق گردشگری دریایی در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان، شاهد همکاری مشترک از سوی اداره بنادر و دریانوردی، سازمان منطقه آزاد چابهار و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هستیم.

وی تصریح می کند: این مشارکت چند جانبه، نوید بخش آینده ای روشن از گردشگری دریایی در نوار ساحلی دریای عمان است.

وی خاطرنشان می کند: ساخت کلوپ های دریایی ویژه ورزش های آبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت می تواند باعث رونق چند برابری توریسم در این نوار ساحلی شود.

وی از ساخت پلاژ شنا در سواحل شهرستان های کنارک و رمین خبر می دهد واظهار می دارد: ساخت این پلاژهای شنا با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت می گیرد.

وی می افزاید: در حال حاضر این نوار ساحلی با وسعت فراوان، فاقد یک شناگاه تخصصی است که از امنیت کامل برای گردشگران برخوردار باشد.

وی می گوید: همچنین قرار است با مشارکت بخش خصوصی و منطقه آزاد چابهار به زودی شاهد ورود کشتی های کروز به بندر چابهار باشیم و این برنامه ریزی به گونه ای است که بندر چابهار می تواند در طول سال میزبان گردشگران کشورهای خارجی باشد که از طریق کشتی کروز در حال سفردریایی هستند.

مشتاق گوهری می افزاید: همچنین قرار است کشتی های تفریحی بین کشورهای همسایه و بنادر جنوبی کشور راه اندازی شود.

وی می افزاید: با تحقق اقدامات مذکور بدون شک شاهد تحولی بزرگ در توریسم دریایی آبهای ساحلی چابهار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سال 95 و 96 سال سفر به استان سیستان و بلوچستان اعلام شده است، می گوید: از هم اکنون زیرساختهای گردشگری در حال آماده سازی برای ورود مسافران به استان سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان می کند: با توجه به قرار گرفتن طرح توسعه سواحل مکران در برنامه ششم توسعه، این امید وجود دارد که به توسعه گردشگری ساحلی و دریایی استان سیستان و بلوچستان کمک شایانی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.