۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 410482

یک روزنامه آلمانی از افزایش چشمگیر شکایت‌های پناهجویان از اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان به دلیل روند کند پرداختن به درخواست‌های پناهندگی آن‌ها خبر داد.

افزایش چشمگیر شکایت پناهندگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بسیاری از پناهندگان در آلمان از روند کند بررسی درخواست پناهندگی خود ناراضی هستند و همواره تعداد بیشتری از پناهجویان در این باره شکیت خود را به نزد دادگاه ها می برند.

در اواخر ماه می سال جاری میلادی در سراسر آلمان حدود 5800 شکایت درباره بی اعتنایی اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان (BAMF) به دادگاه های اداری ارجاع داده شده بود. این در حالی است در اواخر سال 2015 حدود 2300 شکایت این چنینی از طرف پناهندگان علیه اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان وجود داشت.

البته اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان در برابر این گونه انتقادها از خود حمایت کرده و شمار روز افزون شکایت ها را با افزایش درخواست ها برای پناهندگی توجیه کرده و تاکید کرده است که در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی شمار درخواست های پناهندگی در مقایسه با همین دوره زمانی در سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

روزنامه "اوزنابروکر سایتونگ" نیز با استناد به پاسخی که به یک درخواست چپ ها در پارلمان آلمان داده شده است از افزایش چشمگیر اخراج ها و عدم پذیرش پناهندگان در مرزهاس آلمان در سال 2016 خبر داده است.

حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به سیاست های سختگیرانه آلمان در قبال پناهندگان وارد کرده و سخنگوی سیاست داخلی حزب چپ در پارلمان آلمان در این باره گفت: آلمان غیر مسئولانه عمل می کند زمانی که پناهندگان را به عراق یا افغانستان باز می گرداند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.