قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان‌ اینکه‌ امام‌ رضا(ع)‌ جاری‌کننده‌ رحمت‌ الهی‌ در بین‌ مردم‌ است٬‌ اظهار داشت:‌ مردم‌ باید به‌ عمق‌ شخصیت و ویژگی‌های امام‌ رضا(ع) پی‌ ببرند تا امام‌ مهربانی‌ را به‌ درستی‌ برای‌ نسل‌ جدید جامعه‌ معرفی کنند.

امام‌ رضا(ع)‌ جاری‌کننده‌ رحمت‌ الهی‌ در بین‌ مردم‌ است/ولایت عهدی امام رضا(ع) سبب شد ایران پایتخت شیعه شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین کاظم لطفیان در اجتماع رضویون در حوزه علمیه رضویه بیرجند، با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد پر نور عالم آل محمد حضرت علی بن موسی بن الرضا(ع)، اظهار داشت: در قرآن کریم مکرر جمله کرامت گفته شده و سرچشمه کرامت خداوند است و بعد از خدای متعال کرامت به پیامبر اکرم( ص) می‌رسد و پس از آن قرآن کریم و پس از آن ائمه اطهار لقب کرامت را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: امروز شیعه به برکت وجود ائمه عصمت و طهارت و ایرانیان به برکت وجود علی بن موسی بن الرضا(ع) کرامت پیدا کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: حضرت امام رضا (ع) دارای برکات زیادی است که ضامن شدن برای آهو نمونه کوچکی از این کرامت‌هاست که متأسفانه سایر برکات و معرفت‌های ایشان به جامعه معرفی و شناخته نشده که در این راستا همگان به ویژه روحانیون و طلاب باید برای ترویج تلاش کنند.

لطفیان با اشاره به اینکه امام رضا(ع) تنها ضامن آهو نیست بلکه ضامن امت و بشریت است، بیان کرد: امام رضا(ع) فرموده من در سه جا به سراغ شما مؤمنین می‌آیم اول زمانی که نامه اعمال نگاشته می‌شود، دوم زمانی که از صراط عبور می‌کنید و سوم در هنگام قیامت ضمانت مؤمنان را می‌کنم.

وی افزود: امام رضا(ع) مأموریت دارد رحمت مطلقه الهی را بر عموم جاری کند و تفاوتی ندارد که در ایران یا سرزمین حجاز باشد بلکه باید به عمق پی ببریم و این آگاه بخشی رسالت روحانیون و طلاب است.

لطفیان با بیان‌ اینکه‌ امام‌ رضا(ع)‌ جاری‌کننده‌ رحمت‌ الهی‌ در بین‌ مردم‌ است٬‌ اظهار داشت:‌ مردم‌ باید به‌ عمق‌ شخصیت و ویژگی‌های امام‌ رضا(ع) پی‌ ببرند تا امام‌ مهربانی‌ را به‌ درستی‌ برای‌ نسل‌ جدید جامعه‌ معرفی کنند.

مدیرکل ‌تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به پیامدهای ولایت عهدی امام رضا(ع)، تصریح کرد: ولایت عهدی امام رضا(ع) سبب شد ایران پایتخت شیعه شود و امروز نیز انقلاب اسلامی پرتویی از انوار درخشان علی بن موسی الرضا(ع) است که این مسائل باید امروز به خوبی در جامعه تجزیه شود.

لطفیان بیان کرد: قبل از امامت امام رضا (ع) تنها خواص جامعه درس امامت را آموخته بودن و پس از ورود علی بن موسی الرضا (ع) به ایران این درس، درس عمومی شد و همه مردم در ایران با درس عصمت و طهارت آگاهی و آشنای پیدا کردند که اینها مسائلی است که امروز باید مردم نسبت به آن آگاهی و آشنایی بیشتری پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.