قدس آنلاین-تبریز: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال ۵ هزار میلیارد ریال از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به پروژه‌های بیمارستانی اختصاص یافته است، گفت: بیمارستان ۸۰ تختخوابی عجب‌شیر تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های بیمارستانی از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدجعفر علیزاده صبح امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان جدید شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: هم‌اینک 100 بیمارستان با مجموع 24 هزار تخت با اعتبار بیش از 10 هزار میلیارد ریال در کشور در دست ساخت است.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات مصوب، امسال 5 هزار میلیارد ریال از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به پروژه‌های بیمارستانی اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث بیمارستان 80 تختخوابی جنرال عجب‌شیر ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی داخلی زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه، کلینیک‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه‌ها، بخش نوزادان و کودکان و درمانگاه‌های تخصصی مورد نیاز است.

علیزاده افزود: در قانون بودجه و در سایر منابع، اولویت خاصی برای تامین اعتبار این پروژه در نظر گرفته شده که با به نتیجه رسیدن آن، در پایان سال مالی سال 96 شاهد اتمام بیمارستان 80 تختخوابی شهرستان عجب‌شیر و افتتاح آن در سال 97 خواهیم بود.

فرماندار عجب‌شیر نیز با اشاره به کندی پیشرفت این پروژه افزود: اعتبار کل مورد نیاز جهت احداث، تکمیل و تجهیز این بیمارستان بالای 30 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی خواستار سرعت‌بخشی در احداث بیمارستان جدید این شهرستان شد و اظهار داشت: بیمارستان 64 تختخوابی و 16 تخت اورژانس و اتاق عمل عجب‌شیر دارای 48 درصد پیشرفت فیزیکی بوده در حالی که بر اساس برنامه زمان‌بندی آن باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسید.

سید شمس‌الدین مراثی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 60میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان جدید عجب‌شیر پیش‌بینی شده است، افزود:در سال گذشته از 60 میلیارد ریال اعتبار فقط 30 میلیارد ریال اختصاص یافته بود.

فرماندار عجب‌شیر اضافه کرد: فضای کم بیمارستان کنونی عجب‌شیر جوابگوی ترافیک و حجم بالای مراجعان نیست و احداث بیمارستان بزرگ‌تر و مجهزتر از ضروریات این شهرستان بود که نهایتا در سال 1389 پروژه بیمارستان جدید کلید خورد ولی متاسفانه مشکل عمده در ادامه این پروژه کمبود اعتبار اختصاص یافته است که کارگاه این پروژه مهم را به حالت نیمه تعطیل کشانده است.

به گزارش فارس، بیمارستان 64 تختخوابى شهرستان عجب‌شیر که در کنار بیمارستان کنونى ساخته مى‌شود، در زمینى به مساحت 15 هزار و 200 مترمربع باز زیربناى 8 هزار و 67 مترمربع در چهار طبقه در دست احداث است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.