قدس آنلاین: مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان‌رضوی گفت: طرح هجرت ۳ با حضور بالغ بر ۹۰۰۰ نفر در سطح استان در قالب اردوهای ۱۰روزه بسیج دانش‌آموزی در سطح استان در حال برگزاری است.

اعزام بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز خراسان‌رضوی به راهیان‌نور غرب کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمد ترشیزی در نشستی خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی سپاه امام رضا(ع) با توجه به برنامه‌های سال 95 و عنوان نامگذاری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است در بسیج دانش‌آموزی نیز برنامه‌ها را براساس نوع و نگاه اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: در 5 ماه گذشته عمده فعالیت‌های ما در چند بخش اجرا شد که برگزاری اردوی راهیان‌غرب و شمال‌غرب از جمله این فعالیت‌ها است بر این اساس برای نخستین‌‌بار در سازمان بسیج دانش‌آموزی با مشارکت آموزش و پرورش 83 حوزه مقاومت اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان‌رضوی تصریح کرد: برای هر حوزه یک دستگاه اتوبوس تهیه شده که متشکل از 40 دانش‌آموز، یک راوی، روحانی، مربی و سرپرست است و 3 هزار و 200 نفر پیش‌بینی داشتیم که در قالب طرح از مدرسه تا مدرسه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: 27دستگاه اتوبوس به مناطق غرب و شمال‌غرب کشور اعزام می‌شوند که هزار و 350 نفر از خواهران خراسان‌رضوی تاکنون اعزام شده‌ا‌ند و در مرحله دوم، از 31مرداد ماه تا 10 شهریور ماه اعزام برادران صورت می‌گیرد.

ترشیزی عنوان کرد: برگزاری دوره طرح یاوران ولایت ویژه فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی به یاد شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس برگزار شد ضمن اینکه سال تحصیلی 95-96 به نام شهید دانش‌آموز احمد نظیف از سبزوار و شهید پرویز اژدو از درگز به عنوان شهید دانش آموز شاخص کل کشور نام گذاری شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان‌رضوی افزود: در طرح ولایت 1365 واحد مقاومت پیشگام حضور دارند که در دو مرحله اجرا شد این دوره را گذراندند ضمن اینکه 675 نفر از فرماندهان واحد بسیج خواهران نیز در 6 روز درکارگاه‌های آموزشی و حلقه صالحین حضور داشتند.

وی با بیان این مطلب که اردوهای 10روزه بسیج دانش آموزی با عنوان هجرت 3 نیز در حال برگزاری است گفت: اردوی جهادی هجرت سه به منظور بهسازی و مرمت مدارس  و اجرای طرح محرومیت‌زدایی از تیرماه آغاز شده وتا پایان شهریور ماه ادامه دارد. طرح هجرت سه با حضور بالغ بر 9هزار نفر در سطح استان در سطح 83 حوزه مقاومت، 40ناحیه سپاهو 48اداره اموزش و پرورش در حال اجرا ست  که 90هزار نفر روز کار می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان رضوی بیان کرد: طرح یاوران ولایت ویژه اعضای شورای واحدهای پیشگام است که به‌مدت 3 روز با حضور 5هزار و 500نفر برگزار می‌شود، توانمندسازی سرگروه‌های بسیج صالحین با حضور 5هزار و 500نفر به‌منظور بازآموزی و توانمندسازی و 250 مربی سرگروه نیز در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.