با وجود انتقادهای زیادی که به ترکیه بخصوص بعد از اقدامات آنکارا علیه مخالفان، پیامد کودتای نظامی شکست خورده در این کشور وارد شده است صدر اعظم آلمان بر روابط ویژه با آنکارا تاکید کرد.

دفاع مرکل از روابط آلمان با ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان با وجود همه اختلافات اخیر  از روابط ویژه ای بین آلمان و ترکیه سخن گفته و تصریح کرد که این روابط این گونه باقی می ماند.

به گفته وی آنچه که روابط بین آلمان و ترکیه را ویژه می کند حدود سه میلیون تبعه ترکی هستند که در آلمان زندگی می کنند.

مرکل کودتای نافرجام در ترکیه همراه با قربانیان بسیار را یک نقطه عطف بد برای این کشور دانسته و در عین حال ترکیه را به عنوان عضوی از ناتو یک شریک مهم دانسته و گفت: ترکیه همچنین برای راه حل برخی درگیری ها مهم است. من در این راستا بخصوص به بحران سوریه فکر می کنم.

وی افزود: ترکیه حدود سه میلیون پناهنده سوری را پذیرفته است و این یک اقدام بزرگ است. این کشوری است که بزرگترین سهم را در راه حل فاجعه انسانی در سوریه ایفا می کند.

مرکل همچنین به بحث ها درباره منوعیت روبنده در کشورش وارد شده و ممنوعیت عمومی حجاب نقاب را رد کرده و با این حال حجاب کامل چهره را به عنوان مانعی برای طرح ادغام و یکپارچه سازی دانسته و گفت: به نظر من یک زن با حجاب نقاب در آلمان به ندرت شانسی برای اداغام و هماهنگی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.