قدس آنلاین- تبریز: فرماندار تبریز گفت: دفع نخاله‌های ساختمانی به یک معضل در تبریز تبدیل‌ شده و از هر طرف شهر بیرون برویم نخاله‌های ساختمانی توسط شرکت‌های حمل‌ و نقل و حتی خود مردم پراکنده‌ شده است.

دفع نخاله‌های ساختمانی به یک معضل در تبریز تبدیل‌ شده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رحیم شهرتی‌فر  امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تبریز گفت: مسأله جدی شهر، جمع‌آوری مطلوب زباله از شهر و بازیافت و رعایت مسائل بهداشتی در هنگام محل و جمع‌آوری و انتقال در راستای دفع است.

وی ادامه داد: متأسفانه مسأله دفع نخاله‌های ساختمانی به یک معضل در تبریز تبدیل‌شده و از هر طرف تبریز بیرون برویم نخاله‌های ساختمانی توسط شرکت‌های حمل‌ و نقل و حتی خود مردم پراکنده‌شده و چهره‌ای نامناسب از شهر را به نمایش گذاشته است.

فرماندار تبریز، گفت: باکس‌هایی که در محلات برای جمع‌آوری زباله‌ها اختصاص داده‌شده متأسفانه به دلیل نداشتن درپوش به محل تجمع حیوانات تبدیل می‌شود و باعث زشت شدن فضای شهری می‌شود همچنین شیرابه‌های زباله‌ها مدت‌های طولانی باقی‌مانده  و به لحاظ بهداشتی سلامت افراد محل‌ها بخصوص کودکان را به خطر می‌اندازد.

وی اضافه کرد: در راستای جمع‌آوری زباله‌ها و بازیافت پسماندها باید کارشناسان امر از آخرین روش‌ها و تجربیات بهینه‌شده علمی در این مسیر استفاده شود و لزومی ندارد به‌طور مکرر روش‌های مختلفی را امتحان کنیم.

شهرتی‌فر، در ادامه با اشاره به مسأله لجن‌کش‌ها، بیان کرد: متأسفانه هنوز تا به امروز راه و روش منطقی و قابل‌ اجرا مشخص نکرده‌ایم و این مسأله بین ادارات در کش‌وقوس است و باید در این خصوص بررسی‌ها انجام و لجن کش‌ها باید ساماندهی شود.

فرماندار تبریز، در ادامه در خصوص مشکلات تصفیه‌خانه شهر جدید سهند، بیان کرد: متأسفانه بر اساس گزارش‌های رسیده بخش کلرزنی تصفیه‌خانه در ساعاتی از شب‌ها متوقف و حتی خود تصفیه‌خانه از کار می‌افتد و خروجی این مسأله باعث ایجاد بوهای نامطبوع و نارضایتی مردم می‌شود که باید موردبررسی قرار بگیرد.

وی در ادامه بابیان اینکه متأسفانه در دولت گذشته بدون پیش‌بینی شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب اقدام به ساخت مسکن مهر کرده‌اند، گفت: با توجه به این مسأله و تحویل 36 هزار واحد مسکن مهر شهر جدید سهند در آینده بحث شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب به یک معضل اساسی تبدیل خواهد شد که به‌صورت خام به رودخانه آجی‌چای ریخته خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.