قدس آنلاین - گیلان - مهرناز زمین افشان : دکترمحمدعلی نجفی صبح امروز در آیین افتتاح همزمان ۴۸ پروژه آب و فاضلاب شهری با اشاره به نقش مهم گروه‌های مردم نهاد در توسعه استان ، آنان را همراه دولت و دولتمردان دانست و افزود: شوراها در کنار دولت می توانند نقش بسزایی را در توسعه شهر ایفا نموده و باید به آن به عنوان فرصت‌ نگریست .

  بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه درکمتر از ۳ سال اخیر در رشت به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به همراهی خوب شوراها و دولت اظهارداشت : استقبال از برنامه‌های شورای شهر در جهت ایجاد محیط زیبا و پاک از اندیشه‌های دولت و دولتمردان است.

دکتر نجفی با بیان اینکه به یمن امنیت فراهم شده در کشور و با تلاش خادمین نظام و دولتمردان بیش از هزار و 187 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و 400 میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری درگیلان به بهره‌برداری خواهدرسید افزود: بخش عظیمی از این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی اجرایی شده است .

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه درکمتر از 3 سال اخیر در رشت به بهره‌برداری رسیده است افزود : در قیاس عملکرد دولت تدبیر و امید در طی 3 سال اخیر  با 4 ساله دولت گذشته ،  به حجم عظیم کارهای صورت گرفته در دولت یازدهم  پی خواهیم برد.

دکترنجفی با بیان اینکه گاهی قیاس و نقدهایی از دولت بیان می‌شود که منصفانه نیست افزود: برای درک بهتر خدمات دولت یازدهم باید نگاهی به شرایط دشوار کشور در سال‌های 91 و 92 داشته باشیم و در آن صورت خواهیم توانست به کارهای خوب صورت گرفته در دولت تدبیر و امید پی ببریم .

وی به بالاترین درآمد نفتی در کشور در دولت گذشته اشاره کرد و افزود  : باتوجه به این درآمد بالا اما متأسفانه در طی آن سالها بیشترین واردات که عمدتاً موجب آسیب  بخش تولید و کشاورزی بود وارد کشور ‌شد.

استاندار گیلان از افزایش صادرات کشور بر واردات برای نخستین بار پس از 44 سال در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود : سال گذشته میزان  943 میلیون دلار و در 4 ماهه نخست سال جاری نیز بیش از 3.5 تا 4 میلیارد دلار صادرات کشور نسبت به واردات فزونی داشت .

وی با بیان اینکه بر طبق برنامه در سال جاری می‌بایست به میزان 10 میلیارد دلار صادرات  کشور نسبت به واردات افزایش یابد افزود : این اقدامات ارزشمند دولت نشان دهنده جهت گیری خوب دولت در توسعه صادرات است .

دکتر نجفی با یادآوری تورم 43 درصدی با رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی در دولت گذشته اظهار داشت : مشکلات آن دوران باعث ایجاد رکود بزرگی در کشور گردید که هنوز نیز ادامه دارد

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.