قدس آنلاین:مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی و سکونت گاه های کهن منطقه گفت: سال گذشته از 200 میلیون تومان اعتبار مصوب ملی، فقط 40 میلیون تومان و از 200 میلیون اعتبار مصوب استانی، فقط 89 میلیون تومان جذب شد

شهر تاریخی بلقیس نیازمند اعتبار

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علیرضا نجفی افزود: از سال تاسیس و راه اندازی عملیاتی پایگاه شش سال می گذرد که شش کاوش در سال های 89 تا 94 در حوزه باستان شناسی در شهر تاریخی بلقیس رخ داد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از راه اندازی پایگاه نیز یک گمانه زنی در شهر تاریخی بلقیس اجرا شد، اما امسال نخستین سالی است که به دلیل نبود اعتبار کاوشگری محقق نشد.

وی با بیان اینکه در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار 400 میلیون تومانی برای حفاظت، مرمت و نگهداری و 100 میلیون تومان برای راه دسترسی این بنای تاریخی مصوب شده است، گفت: همه باید برای جهانی شدن بلقیس بسیج همگانی شویم.

وی با بیان اینکه سطح 200 هکتاری عرصه بلقیس به عنوان یکی از گزینه های جدی ثبت جهانی به گفته معاونان میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیازمند اعتبارات کلیدی است افزود: اگر زیرساخت های شایسته گردشگری فراهم شود، می توان با شتاب بیشتری ظرفیت بالقوه ثبت جهانی را بالفعل متحلی کرد.

وی با اشاره به طرح تهیه برنامه ساماندهی زیرساخت های گردشگری بلقیس گفت: می توان با اعتبارات شایسته ره صد ساله را یک شبه برای بلقیس طی کرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.