۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
کد خبر: 456922

قرآن کتاب هدایت است می‌بَرد، می‌بُرد! تا خدا انسان را می‌بَرد، از دنیا انسان را می‌بُرد. خدا سخن گفته است!

فیلم / خدا سخن گفته است!

واقعاً بزرگترین جشن ما، بزرگترین شادی ما، نه به عنوان فرهنگ دینی، نه به عنوان فرد مسلمان، به عنوان یک انسان در این عالم هستی چه چیزی می‌تواند باشد؟ پاسخ این سؤال را الآن با سلایق و افکار خودمان ندهیم. وقتی روز قیامت همۀ پرده‌ها کنار رفت و معلوم شد که اصل حقایق عالم چی هستند و چی به ما می‌گویند، آن‌ موقع پاسخ این سؤال را بخواهیم بیان بکنیم یقیناً لااقل یکی از دو عامل فرح و سرور انسان را باید قرآن کریم و نزول آیات وحی بدانیم. یعنی دیگر خداوند متعال از این بالاتر می‌توانست لطفی برای بندگان خودش داشته باشد؟

خداوند انسان‌ها را به گونه‌ای آفرید که نیاز به هدایت داشته باشند. خداوند انسان‌ها را موجود پیچیده‌ای آفرید، هدایت هم یک امر فوق‌العاده پیچیده است. خداوند متعال هدایت انسان‌ها را در درجۀ اول به قرآن کریم سپرد. قرآن کریم در مقام هدایت انسان تمام آن پیچیدگی‌ها را بدون اینکه انسان درک بکند رعایت می‌کند و انسان را به آخرین نقاطی که برای هدایت او در نظر گرفته می‌تواند برساند. چه می‌تواند بکند قرآن با ما؟ خدا شاهد است معلوم نیست.

می‌گفت ما می‌دیدیم پیامبر اکرم می‌نشینند کنار خانۀ کعبه برای خودشان قرآن می‌خوانند، قرآن می‌خوانند، قرائت می‌کردند. پیامبر اکرم که مخاطب اصلی قرآن است و بناست این قرآن را به مردم هدیه بدهد و بناست با این قرآن دستگیری کند از دل‌ها، خودش بیشتر از همه مصرف‌کنندۀ قرآن است، خودش بیشتر از همه خودش را محتاج قرآن می‌بیند که از نور قرآن استفاده کند. قرآن یک فرصت بی‌نظیر است در عالم هستی.

یک حرفی را ما بین خودمان می‌زنیم حرف خوبی است، تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. این ترجمۀ یک روایتی است که فرمود: «المرء مخبوء تحت لسانه» انسان شخصیتش پنهان شده پشت سر زبانش، حرف که زد می‌توانی بفهمی چند مرده حلاج است، حرف زد که می‌توانی صفاتش را تشخیص بدهی. هرکسی وقتی حرف می‌زند در تکه‌کلام‌های خودش به چی اهمیت می‌دهد، مقدار قیمت خودش را دارد نشان می‌دهد، خوب و بد هر کی حرف بزند خیلی صفاتش معلوم می‌شود.

حالا می‌خواهم به شما عرض بکنم، خدا سخن گفته است! واقعاً خدا حرف زده! شما خودتان می‌گویید بعضی‌ها اثر کلام دارند، بعضی‌ها کلام‌شان نورانی است، خب در مورد کلمات پروردگار عالم چه کار کنیم؟ خدا خودش می‌داند فقط چه کار کرده است.

قرآن کتاب هدایت است می‌بَرد، می‌بُرد! تا خدا انسان را می‌بَرد از دنیا انسان را می‌بُرد. همۀ مشکلات‌تان را با قرآن حل بکنید. ولی متأسفانه خود ایمانِ به کتاب هم یک مرحله‌ای از ایمان است دیگر. ما مطّلع هستیم، آگاه هستیم از کتاب، مؤمنین به قدرت کتاب، به نور کتاب، به حُرمت کتاب، اینها ایمان می‌خواهد.

همۀ مشکلات‌تان را با قرآن حل بکنید، قرآن یک فرصت بی‌نظیر است در عالم هستی.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.