معاون تنظیم و سیاسگذاری شورای اجتماعی زنان و خانواده در کشور گفت: در سالهای گذشته دستورالعمل حمایت از خانواده در ستاد ملی زن و خانواده تنظیم، دستگاههای مجری مشخص وحتی بودجه آن نیز تعیین شد ولی تاکنون دولت در این خصوص اقدام خاصی انجام نداده است

اجرای یک قانون اشتباه ۲۳ ساله/دولت برای حمایت از خانواده اقدام خاصی نداشته است

قدس آنلاین- اراک- احمد مختاری: فرشته روح افزا معاون تنظیم و سیاسگذاری شورای اجتماعی زنان و خانواده در کشور، در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص خانواده گفت: این سیاستها به منزله خطوط قرمز کارهای فرهنگی و اجرایی خانواده در کشور است.

به این معنا که هر اقدامی در کشور که منطبق بر این سیاستها نباشد، می تواند نوعی جرم محسوب شود. روح افزا اظهار کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ این سیاستها، می خواهند خانواده های اسلامی-ایرانی را بیشتر گسترش دهند.

جامعه باید خانواده محور باشد ولی آنچه که در جامعه اجرا می شود با این سیاستها فرق دارد. وی ادامه داد: هنگامی که قوه قضائیه در عرض مدت کوتاهی حکم طلاق را صادر می کند و یا قانون تنظیم خانواده به نادرستی در جامعه اجرا می شود و ... اینها نشان دهنده عدم مطابقت با سیاستهای خانواده است.

اجرای یک قانون اشتباه ۲۳ ساله معاون تنظیم و سیاسگذاری شورای اجتماعی زنان و خانواده در کشور در خصوص قانون تنظیم خانواده تشریح کرد: تنظیم خانواده یعنی کاهش فرزند و کاهش بارداری؛ زمانی که این قانون اجرایی شد، نرخ رشد ۲/۱ بود و این نرخ رشد یعنی سطح جایگزینی؛ حتی نباید این قانون در جامعه اجرایی می شد.

۲۳ سال است که این قانون به اشتباه در حال اجرا است و نه تنها نرخ رشد جمعیت کاهش داشته، بلکه نرخ سالمندی نیز افزایش یافته است. روح افزا به مسئولیت بیشتر نهادهای فرهنگی اشاره و اضافه کرد: متاسفانه فیلمهایی در سینما و تلویزیون به نمایش در می آید که با اساس تحکیم خانواده مغایرت دارد.

وی با اشاره به میزان توجه به مسئله خانواده در قانون و دستورالعملها، بیان کرد: در سالهای گذشته دستورالعمل حمایت از خانواده در ستاد ملی زن و خانواده تنظیم، دستگاههای مجری مشخص وحتی بودجه آن نیز تعیین شد. ولی تاکنون دولت در این خصوص اقدام خاصی انجام نداده است.

معاون تنظیم و سیاسگذاری شورای اجتماعی زنان و خانواده در کشور با اشاره به سند مهندسی فرهنگی خاطر نشان کرد: بحث خانواده در کنار سایر مسائل در تنظیم سند مهندسی فرهنگی مد نظر قرار گرفته است. در این سند، تمام مسائل در کشور باید با سند مهندسی فرهنگی مطابقت و پیوست فرهنگی داشته باشند. با وجود ابلاغ این سند به دستگاهها، متاسفانه دستگاهها این سند را اجرایی نکرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.