قدس آنلاین- رشت- مریم رفیعیان: مسکن مهر رشت بزرگترین مسکن مهر گیلان با ظرفیت اسکان حدود 16 هزار خانوار در مجتمع 400 هکتاری تا چند سال قبل بسیاری از امکانات را نداشت، ولی اهتمام مسئولین موجب شد بسیاری از خدمات به ساکنان ارائه شود و تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی تا حال به بهره برداری برسد.اما وضعیت فضای آموزشی در مسکن مهر نگران کننده است و مسکن مهر رشت با 18 هزار نفر ساکن با کمبود مدرسه مواجه هستند. لذا باید برای رفع این مهم تدبیر مناسبی انجام

مسکن مهر رشت با فقر فضای آموزشی مواجه است/ لزوم احداث 23 مدرسه در مسکن مهر رشت

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فقر فضای آموزشی در مسکن مهر رشت، گفت: طبق برآوردهای انجام شده سایت مسکن مهر رشت به 23 مدرسه نیاز دارد در حالیکه اکنون 2 مدرسه فعال داریم.

مهدی حاجتی، با اشاره به فقر فضای آموزشی در مسکن مهر رشت،گفت: با توجه به جمعیتی که در مسکن مهر رشت ساکن هستند طبق برآوردهای انجام شده سایت مسکن مهر رشت به 23 مدرسه نیاز دارد در حالیکه اکنون 2 مدرسه فعال داریم که پاسخگوی نیاز ما نیست و یک مدرسه هم تا بهمن ماه سالجاری راه اندازی خواهد شد، در حال حاضر مدرسه ای را در جاده لاکان در فاصله 3 کیلومتری از مسکن مهر برای این دانش آموزان در نظر گرفتیم که باید از وسیله حمل و نقل عمومی شهری استفاده کنیم و این خود نیازمند اعتبار 100 میلیون تومانی است که ما می توانیم نصف این مبلغ را از محل سرانه پرداخت کنیم و برای نصف دیگر نیازمند کمک  دستگاه های اجرایی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز  با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در مسکن مهر شهر رشت گفت: تامین بهای زمین به صورت منطقه‌ای در مسکن مهر رشت حائز اهمیت است.

شعبانعلی خاوری  گفت :ما سه سایت در مسکن مهر رشت به مساحت 12 هزار متر مربع تحویل آموزش و پرورش دادیم و 3 میلیارد و 800 میلیون تومان نیز بابت ساخت مدرسه در رشت پرداخت کرده ایم و با وجود عرصه، دو مکان دیگر نیز در مسکن مهر رشت به آموزش و پرورش جهت احداث مدرسه داده خواهد شد..

زیر ساخت های مسکن مهر استاندارد نیست

نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از عدم شکل گیری زیر ساخت های آموزشی و پرورشی در مسکن مهر رشت، گفت: باید در مسکن مهر با توجه به حجم بالای جمعیتی که دربرخواهد گرفت، ۱۰ باب مدرسه ساخته شود.

جبار کوچکی نژاد  با انتقاد از بیان این نکته که مسکن مهر شهر رشت دارای زیرساخت های مناسب آموزشی نیست تاکید کرد: مسکن مهر رشت زیر گسل غیر استاندارد بودن زیرساخت ها قرار دارد و این یک نکته منفی در این پروژه بزرگ است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با ضروری دانستن افزایش تعداد فضاهای آموزشی در محدوده مسکن مهر شهر رشت گفت: در حال حاضر  مقرر شده است ۱۸ هزار نفر ساکن منازل مسکونی واقع در محدوده مسکن مهر رشت شوند و بنابراین متناسب با این جمعیت باید چندین مدرسه نیز در این محدوده ساخته شود .

کوچکی نژاد در پایان تقویت زیرساخت های آموزشی را یک وظیفه مهم مسئولان دانست و افزود: باید ساخت و ساز مدرسه را به عنوان یک مولفه تاثیرگذار در راستای تقویت زیر ساخت های آموزشی و پرورشی در شهرستان رشت کلید بزنیم.

ساکنین مسکن مهر رشت ضمن قدردانی از توجه وزارت راه و شهرسازی انتظار دارند به مسکن مهر گیلان  به ویژه مجموعه‌ی بزرگ رشت توجه و حمایت بیشتری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.